ایمیدرو، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی آماده خروج از تحریم
ایمیدرو به همراه ۴ شرکت زیرمجموعه و ۱۰ شرکت از بخش معدنی و صنایع معدنی ایران براساس «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) آماده خروج از تحریم هستند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، براساس برنامه جامع مشترک بین ایران و گروه موسوم به 1+5 که هفته گذشته در وین - مقر اروپایی سازمان ملل- به امضا رسید در بین شرکت‌هایی که در لیست خروج از تحریم هستند ایمیدرو و شرکت‌های تابعه شامل ایرالکو، هولدینگ آسکوتک و ۴ شرکت زیرمجموعه و همچنین ایراسکو حضور دارند. علاوه بر این بانک صنعت و معدن و شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری و توسعه سیمان (سیدکو)، شرکت سیمان مازندران، شرکت سیمان شمال، صنایع متالورژی خراسان، سیمان زرین رفسنجان و مهندسی معادن و فلزات است. (MME) نیز در این لیست قرار دارند.


یکی از نکات برنامه جامع اقدام مشترک حضور ایمیدرو به‌عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ بخش معدن و صنایع معدنی است که در بسیاری از طرح‌های این حوزه حضور مستقیم یا مشارکت در سرمایه‌گذاری آنها دارد که این امر به مفهوم فعال شدن دوچندان پروژه‌های بخش معدن و صنایع معدنی در ایران است.


سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران همچنین با دریافت اعتبار و تسهیلات ارزی از منابع بین‌المللی، جریان جدیدی از نقدینگی را در طرح‌ها تزریق می‌کند که گام بزرگی در جهت تسریع در راه‌اندازی پروژه‌های این بخش به شمار می‌آید.