سحر نمایشی: در کنار کاهش تقاضای مشتریان در بازار به دلیل فشارهای مضاعفی که کمبود مواد اولیه بر تولیدکنندگان داخلی وارد می‌سازد، قیمت‌ها نیز به کف رسیده است.

قیمت مس دیروز در بازار آزاد ۷۰۰ تومان در هر کیلو ریخت که این افت قیمت به تبع ریزش بیش از ۵۰۰ تومانی مس در بورس کالای ایران بوده است؛ به‌طوری که این فلز سرخ روز گذشته، با چهار هزار تن عرضه مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران راهی تالار معاملات شد. این شرکت همچنین ۳۵۰۰ تن مس مفتول را عرضه کرد. از دیگر محصولات عرضه شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می‌توان به ۲۰ هزار تن انواع مس کم عیار، ۱۰۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد.

علاوه بر این، ۲۷۰ تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان در این روز به فروش رسید. همچنین ۱۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۰۰ تن سولفور مولیبدن از دیگر معاملات شرکت ملی صنایع مس در این روز به شمار می‌رود. بر این اساس، مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت ۱۶ هزار و ۹۱۴ تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۵۵ تومانی را تجربه کرده است. کل عرضه برای این محصول ۴ هزار تن بوده؛ درحالی‌که میزان تقاضا ۴۴۰ تن بوده است. همچنین مفتول مس شرکت ملی مس با قیمت ۱۷ هزار و ۶۰۸ تومان عرضه شد که نسبت به آخرین معامله، افت ۵۵۵ تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند.

کل عرضه برای این محصول ۳ هزار و ۵۰۰ تن بوده است؛ درحالی‌که تقاضاکنندگان خواستار ۴۸۰ تن از این محصول بوده‌اند. مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت پایه ۱۷ هزار و ۶۶۰ تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته، کاهش ۵۵۵ تومانی در هر کیلو را تجربه کرد. کل عرضه برای این محصول ۲۷۰ تن بود؛ درحالی‌که میزان تقاضا برای آن ۲۸۵ تن ثبت شده است.

به این ترتیب این فلز سرخ در حال حاضر در بازار آزاد با قیمت ۱۸‌هزار و ۲۰۰ هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد و نسبت به‌روز شنبه ۷۰۰ تومان در هر کیلو ریزش نرخ را تجربه کرده است. به گفته فعالان بازار از آنجا که قیمت‌ها به کف رسیده فروشنده‌ها برای جلوگیری از ضرر بیشتر از فروش محصولات خود خودداری می‌کنند؛ مگر اینکه موعد چکشان فرا رسیده باشد یا به هر نحوی به پول آن نیاز داشته باشند.