دنیای اقتصاد: سازمان خصوصی‌سازی مهلت واریز مابه‌التفاوت سهام عدالت ر ابرای رسیدن به سقف یک میلیون تومانی تمدید کرد. در حالی معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه روز دوشنبه گذشته شورای عالی اصل ۴۴ پیشنهاد برای تمدید مهلت واریزی مابه‌التفاوت برای تکمیل سقف یک میلیون‌تومانی سهام عدالت را داد که این موضوع صبح دیروز از سوی رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصویب شد. بر این اساس، سازمان خصوصی‌سازی مهلت ۶ ماهه‌ای را برای تکمیل مابه‌التفاوت سهم دارندگان سهام عدالت تعیین کرده بود که این مدت در پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام رسید. به این ترتیب مشمولان سهام عدالت تا پایان ۳۱ شهریور سال‌جاری فرصت داشتند تا صورتحساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهامشان، در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بدهی اقساط خود اقدام کنند.

بر این اساس تنها دو دهک پایینی جامعه تمامی یک میلیون تومان سهام عدالت را داشته و مابقی حدود ۵۳۰ هزار تومان دارایی از محل این سهم داشته و باید در صورت تمایل برای دریافت سود کاملی که حدود ۱۵۰ هزار تومان برآورد شده، مابقی این رقم یعنی ۴۷۰ هزار تومان را پرداخت کنند. به این ترتیب این مهلت تکمیل و واریز ۴۷۰ هزار تومان، تا پایان شهریور ماه بود که بنا به درخواست اسحاق جهانگیری، این مهلت یک ماه دیگر نیز تمدید شد. معاون اول رئیس‌جمهوری دلیل این درخواست را نیز عدم اطلاع‌رسانی مناسب دانست که تعداد زیادی از مشمولان از این موضوع اطلاع نداشته‌اند. در این خصوص سید‌جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی از موافقت با تمدید یک ماهه این موضوع خبر داد و گفت: با توجه به پایان مهلت قانونی تسویه باقی‌مانده بدهی مشمولان سهام عدالت و عدم استقبال مشمولان از این موضوع، قرار شد مهلت تسویه اقساط مشمولان سهام عدالت به مدت یک ماه دیگر تمدید شود.

وی در ادامه افزود: به این ترتیب مهلت مزبور تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شد. سبحانی در ادامه به جلسه روز دوشنبه اشاره کرد و گفت: نشست شورای عالی اصل ۴۴ با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد و در این نشست گزارشی از واگذاری‌های ۱۶ سال گذشته این سازمان ارائه و قرار شده به هیات دولت نیز منعکس شود. این موضوع ضمن آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی، به تسریع در واگذاری دیگر بنگاه‌های باقی‌مانده منجر خواهد شد. بر این اساس قرار است در هفته آینده و بعد از تعطیلات، شاهد برگزاری نشست خبری سازمان خصوصی‌سازی برای تشریح هرچه بیشتر این موضوع و پرداخت سود سهام عدالت باشیم.