خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. روز یکشنبه نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۱۴۹میلیارد تومان، همچنان ادامه داشت. این در حالی است که در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است. در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۷۶۰میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز هم خروج نقدینگی به ثبت رسیده است. این سومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی از سهام خارج می‌شود.

بازاری در انتظار مشوق

با وجود اینکه هفته‌های گذشته خوش‌بینی نسبتا خوبی در بازار شکل گرفت و اکثر سهام با رشد قیمتی مواجه شدند، این هفته، بازار متعادل‌تر با هیجانات کمتر نسبت به هفته گذشته معامله می‌شود و می‌توان از آن به عنوان استراحتی پس از رشد جذاب پرده‌برداری کرد. از مهم‌ترین عوامل تشویقی برای بازار سرمایه می‌توان به بحث الزام به تجدید ارزیابی دارایی‌ها شرکت‌ها و هلدینگ‌ها اشاره کرد. تصویب کاهش این دوره از ۵ سال به ۳ سال در مجلس شورای اسلامی می‌تواند به‌نوعی خیال شرکت‌های خودرویی را برای خروج از ماده ۱۴۱تاحدودی آسوده کند.

 نکته مثبت دیگر عدم مشمولیت مالیاتی برای تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بورسی بود که می‌تواند مشوقی جهت انجام عملیات تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت‌ها باشد. عامل انگیزشی دیگر برای رشد بازار سرمایه و افزایش نماگر‌های اصلی بازار کاهش نرخ بهره بین‌بانکی برای ۳ هفته متوالی است؛ به طوری که نرخ بهره بانکی با کاهش ۰.۱۱واحد درصدی به عدد ۲۳.۴۳درصد رسیده است. در هفته‌های اخیر با حذف ریسک بودجه ۱۴۰۳ که تهدید خاصی برای بازار سرمایه در آن دیده نشد و ثبات نرخ ارز و کاهش ریسک‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک، بازار سرمایه می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران و خریداران را جلب کند و در مسیر صعودی اما متعادل‌تر قرار بگیرد. اگر نگاه تکنیکال به شاخص کل داشته باشیم، عرضه‌های این هفته را می‌توان به‌نوعی پولبک به مقاومت شکسته‌شده به سطح ۲میلیون و ۱۵۰هزار واحدی دانست و در صورت حفظ این سطح، شاخص می‌تواند نیم‌نگاهی به اهداف بالاتر داشته باشد.