گروه بنگا‌ه‌ها- شرکت پتروشیمی خارک در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه ۹۰ معادل ۸۴ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را محقق کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۰ را با سرمایه یک‌هزار میلیارد ریال مبلغ سه‌هزار و ۷۱۲ ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره مزبور مبلغ سه‌هزار و ۱۱۰ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.

پیش‌بینی فروش «شخارک» برای سال‌جاری مبلغ پنج‌هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که طی دوره ۹ ماهه مبلغ چهارهزار و ۵۸۷ میلیارد ریال معادل ۸۰ درصد آن رقم را به تحقق رساند.

سود ناخالص این شرکت برای امسال بیش از سه‌هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که طی دوره یادشده توانست معادل ۸۳ درصد از این رقم را نسبت به بودجه محقق کند.

پیش‌بینی عملکرد «شخارک» برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۰ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۵ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵۲ درصد افزایش، سود عملیاتی ۸۶ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۰ را در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه ۸۹ مبلغ دوهزار و ۸۶۰ ریال و در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه ۹۰ (بدون اعلام جزئیات) و چهاردهم اردیبهشت‌ماه ۹۰ مبلغ دوهزار و ۶۴۴ ریال، در تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۰ مبلغ سه‌هزار و ۱۱ ریال، در تاریخ ۲۷ مهرماه ۹۰ مبلغ سه‌هزار و ۲۰۵ ریال و در تاریخ دوم آبان‌ماه ۹۰ مبلغ سه‌هزار و ۴۰۴ ریال اعلام کرده بود. «شخارک» اعلام کرده است که هیات مدیره در نظر دارد ۷۵ درصد سود خالص را جهت تقسیم به مجمع سال ۹۰ پیشنهاد کند.