سنا- بورس اوراق بهادار ژوهانسبورگ (JSE) قصد دارد برای دسترسی به شرکت‌های برتر پذیرفته‌شده آفریقایی، تابلوی این قاره را معرفی کند. هدف از راه‌اندازی تابلوی آفریقا افزایش سطح آگاهی و داد و ستد از طریق بازاریابی گسترده برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حاضر در بورس اوراق بهادار ژوهانسبورگ است.

شرکت‌های برتر قاره آفریقا می‌توانند عضویت خود در بازارهای کشورهای متبوع را حفظ کنند و به صورت پذیرش متقابل در JSE به داد و ستد و تسویه به صورت راند (واحد پول آفریقای جنوبی) بپردازند.

بر اساس این گزارش، از آنجا که با راه‌اندازی تابلوی آفریقا، سطح آگاهی سرمایه‌گذاران در مورد ویژگی‌های خاص بازارهای این قاره افزایش خواهد یافت، بنابراین مسوولان بورس ژوهانسبورگ انتظار دارند این ساختار پذیرش متقابل، سطح معاملات این شرکت‌ها را افزایش دهد.

مشکلات سرمایه‌گذاران در شناسایی فرصت‌های بالقوه، یافتن اطلاعات دقیق در مورد شرکت‌ها و دسترسی واقعی به بازارهای داخلی از مهم‌ترین عوامل در کمبود نقدینگی بورس‌های آفریقایی اعلام شده است.در همین راستا، مسوولان بورس ژوهانسبورگ امیدوارند تا با راه‌اندازی تابلوی آفریقا بتوانند بخشی از این مشکلات را برطرف کنند.