موج- یک عضو شورای بورس به مخالفت شورای عالی بورس به ورود زود هنگام شرکت مخابرات ایران اشاره کرد.

محمدرضا پور ابراهیمی، عضو شورای عالی بورس با اشاره به عدم تاثیرگذاری سیاست‌های داخلی و خارجی دولت بر ساخت اقتصادی یا در بهای تمام شده شرکت مخابرات ایران، به عرضه سهام این شرکت در بورس اشاره کرد. وی با تاکید بر اینکه «قبل از ورود سهام شرکت مخابرات به بورس باید گزارش‌های حسابرسی آن تکمیل و سود آن اعلام می‌شد»، به مخالفت شورای عالی بورس در ورود این شرکت به بازار سرمایه اشاره کرد.

وی اظهار داشت: اصرار بر این بود که براساس زمان بندی موجود، شرکت مخابرات ایران وارد بورس شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های موجود بر ورود سریع این شرکت به بازار سرمایه، شرکت بورس توافق کرد تا پس از عرضه سهام شرکت مخابرات، اطلاعات آن را سریعا در بورس منتشر کند.

پور ابراهیمی ‌با اشاره به اختلاف نظر موجود در گزارش حسابرسی این شرکت با حوزه نظارتی بازار سرمایه، گفت: این اختلاف نظر می‌تواند منجر به ارائه مناسب یا نامناسب صورت‌های مالی این شرکت به بازار سرمایه شود.

وی با تاکید بر عدم ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه بدون اعلام EPS، یادآورشد: گاهی سرعت در زمان اجرای انجام کاری منجر به وارد آمدن ضربه به اصل کار می‌شود.

وی با بیان اینکه «این معضل منجر شد تا بخش اول اطلاعات قابل ارایه شرکت مخابرات به بورس با تاخیر زمانی صورت گیرد»، ادامه داد: در شرایط فعلی شرکت مخابرات باید اطلاعات کامل و جامعی را به دست مردم برساند.عضو شورای عالی بورس با تاکید بر نظارت بیشتر از سوی سازمان بورس بر ارائه و شفافیت اطلاعاتی شرکت‌ها گفت: باید با نظارت بیشتر مانع از بروز نوسانات غیر منطقی قیمت سهام شرکت‌ها شد، تا به واسطه فروش یا عدم فروش سهام شرکت‌های موجود در بورس کسی متضرر یا صاحب منافع اضافی نشود.