سنا- معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستگاه قضایی حرکت خاصی برای مبارزه با تخلفات بورسی غیر از آنچه که در قانون بازار اوراق بهادار مقرر کرده را انجام نداده است. «حسین فهیمی» افزود: قانون نیز سازمان بورس و اوراق بهادار را به عنوان پیگیری‌کننده و شاکی جرایم معرفی کرده است.

وی انتشار اخباری مبنی بر آغاز اقدامات گسترده قوه قضاییه برای مبارزه با تخلفات را تکذیب کرد و افزود : هم‌اکنون پیگیری و رسیدگی به تخلفات بورسی روند عادی خود را در مراجع ذی‌صلاح طی می‌کند و تخلفات براساس چارچوب‌های مقرر در ماده ۵۲ قانون بازار اوراق بهادار و دیگر موارد آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار پس از تهیه گزارش‌ها و مستندسازی‌های لازم موارد را در قالب طرح شکایت به مراجع قضایی جهت رسیدگی اعلام می‌کند.

فهیمی‌گفت: دادستان محترم کل کشور در اظهارنظر اخیر نیز اعلام کرده‌اند که با تخلفات براساس قانون بازار اوراق بهادار برخورد می‌شود.

وی افزود: سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی به این معنا نیست که حرکت خاصی در دادستانی کل، دادسراها و دادگاه‌ها در خصوص تخلفات بورسی شروع شده است.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: اساسا مراجع قضایی براساس روال قانونی و طرح پرونده به موضوعات رسیدگی می‌کنند و رسیدگی به جرایم بورسی نیز از این قضیه مستثنا نیست.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بنابراین گزارش‌های اخیر در مورد اقدامات خاص دستگاه قضایی یا امنیتی و اطلاعاتی صحت ندارد و سازمان بورس و اوراق بهادار براساس قانون بازار اوراق بهادار، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن به جرایم و تخلفات رسیدگی می‌کند.

در همین راستا، مدیر روابط عمومی‌و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار نیز انتشار خبری مبنی بر آغاز اقدامات گسترده قوه قضاییه برای مبارزه با تخلفات در یکی از روزنامه‌ها را سوء تعبیر از سخنان دادستان کل کشور اعلام کرد.

«سید رضا حسینی» افزود: مذاکرات سازمان بورس و اوراق بهادار با مسوولان ذی‌صلاح قضایی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات مطروحه از سوی این سازمان در مراجع قضایی به صورت مستمر در حال انجام است که درصورت نهایی شدن مذاکرات، اخبار آن برای آگاهی فعالان بازار سرمایه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.