گروه بورس- در سطوری از گزارش مشروح روز شنبه با محور انجام نشدن معامله ۱۰۰میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی به حضور و خروج «حسین عبده تبریزی» در هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران اشاره شده است.

از این روی وی با ارسال توضیحی به روزنامه، خواستار درج این نمابر در روزنامه «دنیای اقتصاد» شده است. «عبده تبریزی» در این پاسخ دو نکته را در گزارش نادرست می‌داند. همچنین در پایان توضیح ارسالی واقعیت تغییرات در شرکت ساختمان را برای اهالی بازار سرمایه روشن می‌داند.

وی می‌افزاید: نقش فرد و نهاد خاصی که این تحولات را زمینه‌سازی کرده است نیز مشخص است.

متن کامل پاسخ را در ادامه بخوانید. مدیر مسوول محترم روزنامه دنیای اقتصاد:

پیرو درج مقاله «جورچین استراتوس» به تاریخ ۱۵/۱۰/۱۳۸۶ در آن جریده محترم، لطفا دستور فرمایید وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه ذیل، در همان صفحه بدون تغییر تیتر و متن اقدام لازم به عمل آید. بدیهی است حق پیگیری حقوقی برای اینجانب محفوظ است. مقاله، حاوی دو موضوع درباره این جانب است که هر دو نادرست است:

الف- مقاله می‌گوید که اینجانب ۱۰درصد سهام لیزینگ بانک اقتصاد را در مالکیت دارم، این مطلب دروغ و مصداق کذب محض است. این جانب نه در گذشته و نه در حال مستقیم یا غیر مستقیم، هیچ مالکیتی در شرکت یاد شده نداشته‌ام. در واقع هیچ شخص حقیقی سهامدار شرکت نبوده و ۱۰۰درصد سهام لیزینگ متعلق به بانک اقتصاد نوین است. نویسنده محترم می‌توانست قبل از نگارش متن، با بررسی اطلاعات سایت بورس که در آن مالکیت سهام شرکت‌های تابعه بانک آمده است، از میزان صحت و سقم محتوای مطلب مورد اشاره خود مطمئن شود تا پایه‌های تحلیل خویش را بر اخبار نادرست استوار نسازد.

ب- مقاله می‌گوید هر چند این جانب از مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران خارج شده‌ام؛ اما چون در شرکت نوسازی و ساختمان تهران (نوسا) مدیر باقی مانده‌ام پس این مطلب به معنای آن است که رابطه و وابستگی خاصی بین اینجانب و فرد سهامدار عمده شرکت برقرار است. این در حالی است که باقی ماندن اینجانب به عنوان عضو غیرموظف «نوسا» در طول دوره مدیریت عاملی آقای دکتر جمالی با هدف حمایت از مدیریت ایشان بوده و به محض تغییرات مدیریت در ساختمان، اینجانب از عضویت در «نوسا» استعفا داده و در حال حاضر در هیچ یک از شرکت‌های هلدینگ ساختمان حضور ندارم و اشاره مقاله به اینکه تاکنون عضو هیات‌مدیره «نوسا» می‌باشم به طور کامل نادرست است. واقعیت تغییرات در شرکت ساختمان، بر اهالی بازار سرمایه روشن است و نقش فرد و نهاد خاصی که این تحولات را زمینه‌سازی کرده نیز مشخص است. با این اوصاف، از آن روزنامه انتظار می‌رود در مرحله نگارش مطالبی از این جنس و نظارت بر آنها، دقت‌های لازم اعمال شود. (تا شائبه ناآشنایی نویسنده با اخبار و تحولات مشهود حوزه مورد نقد یا اعمال اغراض شخصی در تحریر مطلب، نزد افکارعمومی شکل نگیرد.)

ارادتمند - حسین عبده تبریزی ۱۶/۱۰/۸۶