رقابت خریداران بلوک «خودرو» به هفته آینده موکول شد

فارس - مدیر بازار شرکت بورس از انجام معامله بلوک ۴۷/۴ درصدی سرمایه‌گذاری البرز به قیمت پایه عرضه شده و ادامه رقابت ۴ گروه خریدار بلوک ۳۷/۱ درصدی ایران خودرو و موکول شدن تکلیف این بلوک به هفته آینده خبر داد. علی صحرایی در رابطه با عرضه بلوک ۴۷/۴ درصدی سرمایه‌گذاری البرز که دیروز توسط سرمایه‌گذاری تدبیر انجام شده بود، اظهار داشت: این بلوک بدون رقابت معامله شد و طی آن ۳۸ میلیون سهم این شرکت سرمایه‌گذاری به قیمت پایه هر سهم ۴۱۰ تومان به صورت یکجا و نقد دادوستد شد.

وی با اشاره به ادامه رقابت ۴ گروه متقاضی خرید بلوک ۳۷/۱ درصدی ایران خودرو که از روز گذشته به قیمت هر سهم ۲۶۵ تومان از سوی سرمایه‌گذاری تدبیر عرضه شده خاطر نشان کرد: در نتیجه رقابت برای تصاحب ۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم ایران خودرو، قیمت هر سهم این تعداد سهام از دو هزار و ۶۹۲ ریال روز گذشته به دو هزار و ۷۷۱ ریال در پایان معاملات دیروز رسید تا ادامه رقابت به هفته بعد کشیده شود.

بررسی‌های فارس از ماهیت ۴ گروه متقاضی خرید این بلوک ایران خودرو نشان می‌دهد شرکت‌های کارگزاری مفید برای شرکت قطعه‌سازی کروز، کارگزاری بانک تجارت برای مجموعه این بانک، کارگزاری بهمن برای گروه بهمن و کارگزاری عمران فارس برای یک مجموعه دیگر که مشخص نشده، وارد میدان رقابت شده‌اند.

همچنین برخی اخبار غیر‌رسمی حکایت از آن دارند که ممکن است از هفته آینده شرکت ترنیان یکی از اعضای کنسرسیوم خریدار بلوک ۱۸ درصدی ایران خودرو هم به جمع رقبا بپیوندد.