فارس- معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار با بیان اینکه وزارت اقتصاد در حال پیش‌بینی دهک و نیز تعداد سهام برای واگذاری به کارگران است، گفت: نظام‌نامه ثبت‌نام و شناسایی این موضوع تبیین شده و در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید. مجتبی زارعی در خصوص اقدامات انجام شده برای واگذاری سهام عدالت به کارگران اظهار داشت: این موضوع فراتر از آن است که متوجه یک دستگاه خاص باشد و وزارتخانه‌های کار، اقتصاد و دارایی،‌ کشاورزی و برخی سازمان‌ها و همچنین تشکل‌های کارگری در این موضوع دخیل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، برای واگذاری این سهام ۳ الی ۴ میلیون نفر باید در نظر گرفته شود.

پشتیبانی برای تامین سهام

معاون وزیر کار تاکید کرد: قبل از اینکه مرحله ثبت‌نام از کارگران فصلی و ساختمانی شروع شود، نیاز است که پشتیبانی در خصوص تامین سهام کافی برای واگذاری از سوی وزارت اقتصاد و دارایی انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار با بیان اینکه زنان کارگر سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد تاکنون سهام عدالت دریافت کرده‌اند، گفت: در حقیقت واگذاری سهام به کارگران ساختمانی دومین مرحله واگذاری محسوب می‌شود که مباحث آن در حال پیگیری است.

معاون وزیر کار با اشاره به دو رویکرد واگذاری سهام به کارگران تصریح کرد: واگذاری سهام ترجیحی و سهام عدالت در دستور کار این وزارتخانه است و کارگرانی که از سهام ترجیحی استفاده می‌کنند، مشمول سهام عدالت نخواهند شد.

زارعی ادامه داد: وزارت کار و امور اجتماعی طی سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی برای واگذاری سهام به کارگران انجام داده که در حال حاضر دولت و شخص رییس‌جمهور بر این موضوع تاکید دارد.

وی با اشاره به تهیه نظام‌نامه جامع برای واگذاری سهام عدالت کارگران گفت: این موضوع در حقیقت برنامه‌ای برای شناسایی و ثبت‌نام دقیق کارگران مشمول است که در همین راستا کمیته‌های استانی با حضور اعضای دولتی و صنفی کارگری تشکیل شده است.

به گفته معاون وزیر کار و امور اجتماعی، مراحل اولیه شناسایی ثبت‌نام و راه‌اندازی سایت انجام شده و در حال حاضر سازمان خصوصی و دبیرخانه واگذاری سهام عدالت مشغول برآورد تعداد سهام برای کارگران هستند.

زارعی خاطرنشان کرد: فرآیند آغاز اجرای واگذاری سهام به کارگران طی مراسمی با حضور وزیران کار و امور اجتماعی و اقتصاد و دارایی در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.