ایسنا - دبیر کل سابق کانون کارگزاران نسبت به رشد شتابان بورس اوراق بهادار هشدار داد و تاکید کرد که در این شرایط باید به سرعت سهام جدید عرضه شود.

حسین خزلی خرازی نسبت به رشد سریع بازار هشدار داد و گفت: در حال حاضر سرعت رشد بازار خطرناک شده است زیرا در ۸ روز ابتدایی سال، شاخص بورس بیش از هزار واحد رشد کرده است که این موضوع باعث سفته بازی شدید می‌شود. وی خاطرنشان کرد: البته شرایط فعلی در صورتی که شرکت‌های جدید عرضه شود، خوب است نه اینکه تقاضای موجود در بازار صرف بالا بردن قیمت سهام‌های قبلی شود.

دبیر کل سابق کانون کارگزاران یادآور شد: در سال گذشته قرار بود ۱۲ شرکت جدید وارد بورس شود، ولی تنها ۶ شرکت وارد شد و سازمان خصوصی‌سازی غیر از عرضه‌هایی که از طریق فرابورس انجام داد، سهام جدیدی را وارد نکرد.

به اعتقاد این کارگزار، در شرایط فعلی و افزایش تقاضا در بازار باید به سرعت شرکت جدید وارد بورس شود تا این تقاضا صرف بزرگ شدن حباب بورس نشود.

وی با بیان اینکه متاسفانه پذیرش شرکت‌ها به کندی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر شتاب رشد بازار افزایش پیدا کرده است و این تندی معقول نیست، زیرا بورس باید آهسته و پیوسته حرکت کند.

خرازی عنوان کرد: ممکن است در زمان برگزاری مجمع شاخص بورس به ۲۸ هزار و ۳۰ هزار واحد نیز برسد ولی چه بهتر است که این رشد تا آخر سال اتفاق بیافتد.

این کارشناس بورس تاکید کرد: در شرایط فعلی فقط باید شرکت‌ها سریع پذیرش شده و وارد بورس شوند. با توجه به پول‌های جدیدی که از بازارهای موازی به‌خصوص شبکه بانکی وارد بازار شده است باید سهام جدید عرضه شود.