گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته برای دومین بار به‌رغم تاثیر مثبت ۶/۱۲ واحدی عرضه ملی مس در کمند بازار منفی باقی مانده و ۸۹/۲ واحد افت کرد. در بازار دیروز شاخص آغازی منفی داشت. معامله ۳۵۰هزار سهم سایپا در درصد منفی با تاثیر منفی ۵۳/۰ واحد، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر منفی ۱۳/۰ واحد موجب شد تا شاخص به‌رغم تاثیر مثبت ۱۹/۰ واحد عرضه داروسازی زهراوی در ساعت ۹ و ۳۲دقیقه ۳۲/۰ واحد افت کند.

این افت در ساعت دوم معاملات به مدد عرضه ابتدا ۱۰میلیون سهم و اندکی بعد یک بلوک ۱۰میلیونی دیگر از سهام ملی مس و با تاثیر نهایی مثبت ۶۶/۱۲واحد جای خود را به رشد ۷۱/۶ واحدی در ساعت ۱۰ و ۳۲ دقیقه داد.

شاخص در ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه با افزایش تاثیر منفی نماد بانک پارسیان به ۳۴/۲ واحد و پتروشیمی اراک به میزان ۸۱/۰ واحد در آستانه افت قرار گرفت. بازگشایی نماد گلتاش با تاثیر منفی ۵۱/۰ واحد در برابر تاثیر مثبت ۶/۰ واحدی بازگشایی نماد تولی‌پرس باعث شد تا شاخص با افزایش تاثیر منفی فولاد مبارکه به ۳/۴ واحد و تاثیرات منفی ۲۶/۲ واحدی سایپا و ۷۶/۰ واحدی خدمات انفورماتیک در نهایت با ۹۸/۲ واحد افت مواجه شود تا برای دومین روز پیاپی شاخص کاهش خود را به نظاره بنشیند.