فارس - مشاور وزیر صنایع گفت: موضوع مزایده بین‌المللی شرکت‌های داخلی و واگذاری ۴۰درصد از سهام بعد از بررسی در کمیته‌ای ویژه‌ اعلام خواهد شد. اکبریه ابراز داشت: هر چند کلیات مزایده بین‌المللی ۴۰درصد از سهام شرکت‌های ایرالکو، فولاد مبارکه و ملی مس تصویب شد، اما جزییات واگذاری‌ها به تصمیمات کمیته ویژه بستگی دارد.

وی افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان سازمان‌های خصوصی‌سازی، بورس و توسعه نوسازی صنایع و معادن (ایمیدرو) خواهد بود که در هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

مشاور وزیر صنایع با بیان این مطلب که در حال حاضر فقط کلیات واگذاری سهام زیر مجموعه‌های ایمیدرو مطرح است تاکید کرد: با توجه به اهمیت این واگذاری‌ها باید جزئیات مربوط به آگهی، نحوه ارزیابی، چگونگی واگذاری و زمان آن، صلاحیت و اهلیت خریداران، مسائل مالی و مالیاتی، تکنولوژی و دیگر موارد بررسی تا سپس اقدامات دیگر انجام شود.

اکبریه در پاسخ به این سوال فارس که زمان احتمالی اولین مزایده بین‌المللی شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس و ایرالکو کی خواهد بود گفت: پیش‌بینی می‌شود در شهریور اولین مزایده بین‌المللی سه شرکت فوق برگزار شود.

وی ادامه داد: در این مزایده هم مشتریان خارجی و هم خریداران داخلی می‌توانند حضور داشته باشند.

مشاور وزیر صنایع در خاتمه ابراز داشت: با واگذاری این شرکت‌ها به بخش خصوصی و مشتریان خارجی وضعیت اداره آنها بهبود خواهد یافت و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و سودآوری حرکت خواهند کرد که همین مساله موجب رشد قیمت سهام آنها خواهد شد.