مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شاهد با حضور بیش از 86درصد سهامداران به ریاست آقای افخمی، نظارت آقای عباسی و خانم طهماسبی و دبیری آقای میلانی ‌برگزارشد.
دراین مجمع پس از قرائت گزارش هیات مدیره و ارائه گزارش بازرس قانونی، صورت‌های مالی به تصویب سهامداران رسید. همچنین مبلغ ۲۶۰ ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم هر سهم در نظر گرفته شد. در پایان روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس اصلی شرکت برای سال مالی ۹۲ انتخاب شدند.
پیام هیات مدیره
خداوند سبحان را شاکریم که با تلاش بی‌وقفه و مدبرانه منتخبین شما (اعضای هیات مدیره شرکت شاهد) توانستیم در عرصه متلاطم و پرفراز و نشیب فضای کسب و کار کشور در سالی که گذشت، به تعهدات اعلام شده به سهامداران محترم و بورس اوراق بهادار تهران عمل نماییم، گرچه این حد توفیقات برای خدمتگزاران شرکت شاهد در سطوح مختلف ستادی و اجرایی قانع‌کننده نبوده و باید به یاری خداوند منان و پشتیبانی شما سهامداران عزیز به افق‌های بلندتری دست یابیم.
حضور جدی‌تر در بازار سرمایه و معرفی قابلیت‌های شرکت نیز از جمله اقداماتی است که منجر به جذب خریداران سهام شده و ضرورت مدیریت سهام‌گردانی را به نحوی که بایسته شرکت است فراهم سازیم. هیات مدیره با استقرار نظام حاکمیت شرکتی و کنترل داخلی بر بسیاری از مشکلات فائق آمده و بر همین اساس آمادگی یک حرکت جهشی نیز فراهم شده است، گرچه برای تحقق آرمان‌های خود هنوز راه زیادی در پیش داریم.
سیاست‌های کلان و برنامه‌های میان مدت شاهد
- اصلاح ساختار حقوقی و شفاف سازی
- اصلاح ساختار مدیریتی از بعد ساختار سازمانی و نیروی انسانی به سمت‌و سوی پیاده سازی نظام حاکمیت شرکتی و اعمال کنترل‌های داخلی
- اصلاح ساختار مدیریت منابع مالی و مدیرت نقدینگی
- اصلاح ساختار فعالیت‌های تخصصی و سرمایه‌گذاری بر پایه سه محور
بهره‌گیری هرچه بیشتر از منابع موجود و به حداکثر رساندن میزان بهره‌وری
شناسایی‌های فرصت‌های درونی و بیرونی با رویکرد مدیریتی و بهره‌برداری از وضعیت‌های ناشی از پیاده‌سازی و گزارش‌های مرتبط و سایر سیاست‌های اقتصادی نظام اصل 44 قانون اساسی
تقویت خلاقیت و نوآوری و ورود به سرمایه‌گذاری‌های جدید به صورت مستقل و یا مشارکت بخش خصوصی و با رویکرد همسویی با راهبردهای مورد عمل در بازار سرمایه شکل گرفته و در حال اجرا می‌باشد.
پروژه‌ها
۱-نیروگاه سیکل ترکیبی خمین
۲-نیروگاه سیکل ترکیبی جلال
۳-پروژه وردآورد
۴-پروژه کن
نیروگاه سیکل ترکیبی خمین
مشخصات:
نوع نیروگاه: سیکل ترکیبی
تعداد فازهای اجرایی: ۱ فاز
ظرفیت اسمی ‌هر فاز : ۲ واحد گازی ۱۶۳ مگاواتی و ۱ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی
مصرف داخلی برق با سوخت گاز: ۱۵ مگاوات آمپر
ظرفیت هر واحد با سوخت گاز: واحد گاز در شرایط (نیرو) ۱۶۲ مگاوات و واحد بخار ۱۲۰ مگاوات راندمان هر واحد در شرایط ساختگاه: واحد گازی ۳۵درصد و واحد بخار ۴۲ درصد
کل هزینه احداث نیروگاه به ارز:۳۵۶ میلیون یورو
اقدامات انجام گرفته
۱. تملک زمین مورد نیاز به مقدار ۹۱ هکتار
۲. دریافت مجوز حفر چاه
۳. خرید آب بازیافتی نیروگاه به میزان ۲۵ لیتر در ثانیه
۴. دریافت مجوز موقت زیست محیطی
هیات مدیره به مدیر عامل اختیار داد تا با مذاکره با سرمایه گذاران داخلی و خارجی و نیز بانک عامل جهت پیگیری استفاده از حساب صندوق توسعه ملی اقدام نماید.
نیروگاه سیکل ترکیبی جلال تهران
مشخصات:
نوع نیروگاه: سیکل ترکیبی
تعداد فازهای اجرایی: ۲ فاز
ظرفیت اسمی‌هر بلوک: ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و دو واحد ۱۶۲ بخار ۱۳۰ مگاواتی (جمعا ۴۸۴ مگاوات)
مصرف داخلی برق با سوخت گاز: ۲۴ میلیون کیلووات
ظرفیت هر واحد با سوخت گاز: واحد گازی در شرایط (نیرو) ۲۶۲ مگاوات و واحد بخار ۱۳۰ مگاوات
ظرفیت هر واحد در شرایط ساختگاه: واحد گازی ۲۳۶ مگاوات و واحد بخار ۱۳۰ مگاوات
راندمان هر واحد در شرایط ساختگاه: واحد گازی ۳۵درصد و واحد بخار ۴۲درصد
کل هزینه احداث نیروگاه به ارز: ۴۸۱ میلیون یورو
پروژه ورد آورد
۵ بلوک از پروژه وردآورد به شرکت ایران سازه فروخته شده و یک بلوک ۲۰۰ واحدی مشتمل بر (واحدهای مسکونی، تجاری و اداری) نگهداری شده که در آینده با توجه به ساخت و ساز ۵ بلوک مجاور توسط ایران سازه که در حال ساخت می‌باشد از ارزش افزوده قابل ملاحظه‌ای برخوردار می‌شود.
پروژه کن
جهت احداث واحدهای مسکونی که دستور نقشه آن دریافت و نقشه‌های اجرایی توسط مشاور تهیه و جهت صدور جواز به شهرداری تحویل شده است.