گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز شروع هفته‌ای مثبت را با ثبت رشد 319 واحدی شاخص کل شاهد بود. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که تزریق نزدیک به 50میلیارد تومان نقدینگی در بازگشایی دو نماد نفت و گاز پارسیان و تاپیکو موجب شده است نقدینگی بازار اندکی ترمیم یابد.
در همین حال با توجه به نزدیکی پایان سال انتظار می‌رود ضعف سنتی اسفند‌ماه نیز رفته رفته فروکش کند؛ هر‌چند محدودیت‌های فروش موجود در بازار، مسیر حرکت طبیعی بازار را با مشکل مواجه ساخته است. در بازار دیروز معامله‌گران شاهد بازگشایی متعادل نماد پتروشیمی جم بودند تا این نماد نیز به صورت طبیعی به بازار بازگردد. با این بازگشایی نگرانی از وضعیت گروه پتروشیمی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. در همین حال از آنجا که کمتر از ۴ماه دیگر تمامی شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های پتروشیمی سود نقدی پرداخت می‌کنند وضعیت این گروه مستحکم شده است. انتظار می‌رود بازگشایی ۵ نماد پردیس، زاگرس، شیراز، کرمانشاه و خراسان نیز با شرایط مناسبی صورت گیرد. در همین حال دیروز در آستانه عرضه بلوک ۱۷درصدی هلدینگ خلیج فارس نگاه‌ها به سوی این بلوک و خریداران احتمالی آن معطوف بود.گفته می‌شود صندوق نفت و یک کنسرسیوم مرکب از بانک ملت، ثامن، ستاداجرایی فرمان امام(ره) و همراه اول نیز در این رقابت ۱۰ هزار میلیارد تومانی حاضر خواهند شد. در همین حال دیروز در گروه پتروشیمی مجمع تشخیص مصلحت در نامه‌ای به شورای نگهبان به مصوبه مجلس در مورد خوراک پتروشیمی‌ها ایراد گرفته است. در این نامه آمده است: در بند «ج» تبصره الحاقی ۲۱ لایحه بودجه، قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، با حفظ نرخ بازدهی ۲۵درصدی این واحدها، باید حداقل ۱۵ سنت در هر متر مکعب باشد. این امر از این حیث که باعث افزایش قیمت نهایی محصولات این واحدها می‌شود، رقابت‌پذیری آنها را کاهش داده و در نهایت به عدم ثبات اقتصادی می‌انجامد و در نتیجه با بند ۳ سیاست‌های کلی امنیت اقتصادی (مصوب ۱۳۷۹) و نیز بند ۳ سیاست‌های کلی تشویق سرمایه‌گذاری (مصوب ۱۳۸۹) مغایرت دارد و پیشنهاد می‌شود قیمت‌های پیشنهادی دولت در این زمینه مورد پذیرش قرار گیرد.
در گروه سرمایه‌گذاری، مجمع شرکت سرمایه‌گذاری توسعه تقسیم 550 ریال سود نقدی به ازای هر سهم را به تصویب رساند.
در گروه بانکی دیروز بانک صادرات آگهی واگذاری سهام نیروگاه منتظر قائم را منتشر کرد. در این آگهی آمده است: بانک صادرات ایران در نظر دارد 100 درصد مجموعه دارایی خود در نیروگاه منتظر قائم را به صورت نقد و اقساط از طریق مزایده عمومی واگذار نماید.
در گروه خودرویی دیروز آگهی افزایش سرمایه ایران‌خودرو منتشر شد؛ گفته می‌شود این شرکت 60درصد افزایش سرمایه خواهد داشت. در همین حال شایعاتی در مورد احتمال اعلام سود شرکت برای سال آینده در بازار دیروز شنیده می‌شد.
در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن شاخص با رشد 4/0 درصدی به 80هزار و 105واحد رسید. ارزش معاملات نیز دیروز به 390میلیارد تومان بالغ شد.