درخشش «معدنی املاح ایران» با تقسیم 2000 ریال سود به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت معدنی املاح ایران با حضور ۵۲/۹۱ درصد سهامداران در محل خود شرکت برگزار شد. ریاست این مجمع بر عهده آقای احمد زمانی گندمانی و نظارت آن بر عهده آقایان شیرمحمد پورگرجانی و کربلایی بود. همچنین آقای مرتضی فرشید پژوه سمت دبیری این جلسه را بر عهده داشتند. در ابتدای این مجمع آقای مهندس ساداتی مدیرعامل شرکت ضمن ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره طی سال مالی ۹۲ به سوالات سهامداران پاسخ داد. در این جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ ۲۰۰ ریال سود به ازای هر سهم مورد تایید حاضران مجمع قرار گرفت. فعالیت شرکت

شرکت معدنی املاح ایران (سهامی عام) تولیدکننده پودر سولفات سدیم و نمک تصفیه (تبلور مجدد) در کشور است و در سال ۱۳۹۲ با تولید ۱۹۳ هزار تن پودر سولفات سدیم توانست بخش عمده نیاز کشور برای تولید پودرهای شوینده و سایر صنایع را تامین نماید.

واحد نمک تصفیه (تبلور مجدد) این شرکت با تولید بیش از ۴۴۰۰۰ تن نمک خوراکی و صادرات حدود ۵۴۰۰ تن از این محصول، طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی و دریافت عنوان واحد نمونه در عرصه ارتقای کیفی تولیدات داخلی، توانست جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان نمک تصفیه‌شده در کشور حفظ نماید.

نمک تصفیه تولیدی این شرکت با نام‌های تجاری تابان و شما برای مصارف صنایع غذایی، خانگی و دارویی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌گردد و با توجه به کیفیت بسیار مطلوب نمک تولیدی متقاضیان این محصول هرساله رو به افزایش می‌باشد.

آزمایشگاه نمک این شرکت دارای مجوز آکرودیته از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و مجوز آزمایشگاه همکار از وزارت بهداشت در زمینه کنترل کیفی نمک می‌باشد.

شرکت معدنی املاح ایران در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده پودر سولفات سدیم در ایران و خاورمیانه می‌باشد این شرکت تنها شرکت ایرانی است که پروانه استاندارد ملی ایران را برای تولید پودر سولفات سدیم دریافت نموده است. بهره‌برداری از معدن بزرگ میقان که بزرگ‌ترین معدن شناخته شده سولفات سدیم در کشور است، براساس مصوبه هیات محترم دولت به این شرکت واگذار شده است و در چارچوب قانون معادن و آئین‌نامه‌های مرتبط زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت از این معدن بهره‌برداری می‌گردد.

روش تولید سولفات سدیم در این شرکت منطبق بر فناوری روز اتحادیه اروپا و بدون ایجاد هیچگونه آلودگی زیست‌محیطی و براساس جدایش فیزیکی سولفات سدیم از ماده معدنی انجام می‌گیرد.

کلیه واحدهای این شرکت گواهینامه‌های ایزو و به ویژه گواهینامه مدیریت زیست‌محیطی (ISO۱۴۰۰۱) را از سالیان گذشته دریافت و هرساله نیز تمدید نموده‌اند.

اکتشاف سراسری ذخایر نمک‌های صنعتی با اولویت پتاس و ادامه اکتشافات گلوبریت (سولفات مضاعف سدیم و کلسیم) در استان سمنان و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای در جوار واحدهای موجود در برنامه‌های آتی این شرکت قرار دارد. با توجه به واردات ۹۳ هزار تن سولفات سدیم در سال گذشته این شرکت امیدوار است با اجرای طرح توسعه واحد سولفات سدیم ضمن تامین کامل نیاز کشور، بخشی از محصول تولیدی را به کشورهای همجوار صادر نماید. تقدیرنامه‌ها و گواهینامه‌های دریافتی:

برنامه‌های آینده شرکت

۱- ادامه اجرای طرح توسعه سولفات سدیم در مجتمع اراک

در سال ۹۳ در نظر است که بخش تهیه محلول طرح توسعه که قسمت عمده ماشین‌آلات و تجهیزات آن ساخت داخل است به صورت کامل تکمیل گردد.

۲- اکتشاف منابع پتاس سنگی

در حال حاضر املاح پتاس برای مصرف در کودهای شیمیایی بسیار موردنیاز است و طرح‌های استخراج پتاس از شورابه‌ها به علت عیار کم پتاس در شورابه و تولید مقادیر زیادی نمک به‌عنوان محصول جانبی که موجب بروز مشکلات متعددی در تولید می‌گردد به هیچ‌وجه موفق نبوده‌اند (طرح پتاس خور و بیابانک) و لذا شرکت در نظر دارد به‌عنوان یکی از برنامه‌های استراتژیک خود که اکتشاف مواد معدنی است اکتشافات خود را در زمینه ذخیره یابی پتاس سنگی در استان‌های مختلف و به ویژه استان سمنان آغاز نماید.

۳- تولید نمک حفاری چاه نفت

شرکت در نظر دارد با همکاری سازمان استاندارد و شرکت ملی نفت در قدم اول اقدام به تدوین استاندارد نمک حفاری چاه بنماید تا بعدا بتواند شرکت‌های حفاری چاه نفت را مجاب به خرید و مصرف این نوع نمک بنماید.

۴- ادامه اکتشافات محلی و منطقه‌ای گلوبریت در منطقه گرماب

اکتشافات انجام شده در معدن گرماب و به ویژه حفاری مغزه‌گیری در ۱۴ گمانه به متراژ کلی ۹۰۳ متر ذخیره‌ای قطعی بالغ بر ۵۰۰ هزار تن ماده معدنی گلوبریت را در این معدن نشان داده است. از آنجایی که ذخایر رسوبی و از جمله ماده معدنی گلوبریت معمولا حوزه‌های بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهد و اکتشافاتی که تاکنون در معدن گرماب انجام شده است نتوانسته است ما را به این حوزه بزرگ راهنمایی کند، لذا در نظر است که روش‌هایی مانند لرزه‌نگاری یا ژئوالکتریک در سطح وسیع‌تری در منطقه انجام و پس از شناسایی اولیه و در مرحله بعد اکتشافات تفصیلی روی مناطق محدودتری به عمل آید.

درخشش «معدنی املاح ایران» با تقسیم 2000 ریال سود به ازای هر سهم

درخشش «معدنی املاح ایران» با تقسیم 2000 ریال سود به ازای هر سهم