گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز شرایط متعادلی را پشت سرگذاشت که در آن شاخص کل با افت محدود ۴۳ واحدی مواجه شد. شاخص دیروز با افت ۰۶/۰درصدی به ۷۱هزار و ۹۱۶واحد رسید. کارشناسان حمایت از بازار سهام و قیمت‌های به کف رسیده بازار را دلیل نوسان‌های مقطعی بازار می‌دانند. از دیدگاه این گروه از کارشناسان، بازار در حال حاضر در وضعیت انتظار به سر می‌برد تا در نهایت با پایان مذاکرات سیاسی و همچنین ماه مبارک رمضان در کنار ارائه گزارش‌های سه‌ماهه و برگزاری مجامع شرکت‌های بزرگ شاهد تعیین جهت کلی بازار باشند. در بازار دیروز معامله‌‌‌گران در نشانه‌ای از بهبود شرایط بازار شاهد بازگشایی مناسب برخی نمادها پس از برگزاری مجامع سالانه بودند. دیروز گروه بهمن با بازدهی مثبت ۷۲/۱۲درصد، بندری سینا با بازدهی ۳/۱۰درصد‌، ایران خودرو دیزل با بازدهی ۶۱/۱۰درصد و نیروگاه برق عسلویه مپنا با بازدهی مثبت ۵۳/۵درصد به تابلو بازگشتند که خبر خوبی برای معامله‌‌‌گران بود.

از جمله در تحولات مهم برای بازار دیروز این بود که سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکرات کنونی در وین را سازنده و در فضای کاری مثبت خواند و گفت: موعد مشخصی برای پایان دور کنونی مذاکرات نیست و مذاکرات تا دستیابی به توافق‌نامه جامع ادامه خواهد یافت. همزمان با بازار دیروز و در ادامه رایزنی‌ها برای بهبود شرایط آن رئیس سازمان بورس و برخی از بزرگان بازار سرمایه با حضور در مجلس شورای اسلامی دیدارهایی را با نمایندگان و اعضای کمیسیون اقتصادی و اصل ۴۴ صورت دادند که براساس خبرهای اولیه نتایج مثبتی را به همراه داشت. در بازار دیروز در گروه پتروشیمی نماد فن‌آوران متوقف شد تا احتمالا این شرکت در مجمع خود تقسیم سود مناسبی را صورت دهد. در همین حال دیروز نماد فارس نیز با تعادل در درصدهای منفی معامله شد. در گروه پتروشیمی عصر دیروز سایت دولت اعلام کرد، هیات دولت نرخ گاز برای مصارف خوراک واحدهای پتروشیمی‌ها را ۳۴۴۵ ریال و نرخ گاز برای دیگر مصارف واحدهای پتروشیمی را ۱۳۲۰ ریال تعیین کرد. در گروه خودرویی زامیاد عصر روز یکشنبه شاهد تقسیم سود ۲۵ریالی بود.در این گروه اکثر نمادها دیروز با صف خرید همراه بودند. در گروه بانکی جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک اقتصاد نوین با تقسیم سود ۳۳۰ریالی به‌کار خود پایان داد.

در مجموع بازار دیروز بازار متعادلی بود که در آن ارزش معاملات نیز اندکی بهبود یافت. ارزش معاملات دیروز در بورس ۱۸۹میلیارد تومان و در فرابورس ۱۵۰میلیارد تومان بود.