تبدیل گروه بهمن به هلدینگ

گروه بنگاه‌ها: تبدیل گروه بهمن به هلدینگ تا سه ماه آینده یکی از مهم‌ترین تصمیمات مجمع سالانه گروه بهمن بود. معاون اقتصادی گروه بهمن با اشاره به تصمیمات استراتژیک اتخاذ شده در مجمع سالانه گروه بهمن که روز یکشنبه برگزار شد، افزود: مهم‌ترین موضوع تدوین استراتژی‌های این گروه و تبدیل گروه بهمن به هلدینگ تا سه ماه آینده بود. سعید موحدی با تاکید بر اینکه هیات مدیره این گروه تا ۳ ماه آینده وضعیت این موضوع را مشخص می‌کند اظهار کرد: چند گزینه برای این موضوع وجود دارد، هلدینگ چندرشته‌ای یا هلدینگ تخصصی از موارد موجود است که البته همه اینها به سازمان بورس نیز بستگی دارد که با توجه به وضعیت و ترکیب دارایی‌ها و سودآوری گروه بهمن به چه گزینه‌ای بیشتر تمایل داشته باشد.

وی پیش‌بینی کرد تا آخر سال جاری کارهای مقدماتی این هلدینگ انجام و مجوز آن از سازمان بورس اتخاذ شود.

موحدی با اعلام اینکه در این مجمع ۳۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد، گفت: در مجمع این گروه همچنین تغییر‌ترکیب حقوقی هیات مدیره اعمال شد و سرمایه‌گذاری اعتبار ایران جایگزین شرکت سرمایه‌گذاری غدیر شد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع ورود قریب‌الوقوع چند محصول این گروه به بازار نیز از مسائل مطرح شده در مجمع سالانه شرکت بود و بر این اساس مقرر شد دو محصول کامیونت شیلر۶ و خودرو شاسی بلند لن‌مارک ظرف یکی، دو ماه آینده وارد بازار ‌شوند.

وی ادامه داد: گروه بهمن از نظر ظرفیت تولید این محصولات جدید مشکلی ندارد و با توجه به نیاز بازار با هر ظرفیتی می‌تواند این محصولات را تولید کند و پیش‌بینی می‌کنیم در سال اول ورود این محصولات به بازار از هر یک تا ۴ هزار دستگاه به فروش برسد. موحدی اظهار کرد: افزایش سرمایه از محل سود انباشته نیز در دستور کار هیات مدیره گروه بهمن قرار گرفت.

در گزارش هیات مدیره این گروه نیز با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای مقرر شد که تمامی فعالیت‌ها در حوزه نفت و پتروشیمی در پالایشگاه تولید قیر این مجموعه متمرکز شود.

ساماندهی املاک این گروه که بر اثر تعاملات با مشتریان به دست آمده است، ورود شرکت‌های بهمن دیزل و بهمن دیزین به فرابورس، تولید انبوه «وانت کارو» که صد درصد تولید داخل است و برند گروه بهمن وارد بازار می‌شود، راه‌اندازی خط تولید ایسوزو دیزلی در سال جاری و تولید محصول جدید که یک نوع کامیون کمپرسی است از دیگر برنامه‌های گروه بهمن بود که در گزارش هیات مدیره این گروه مطرح شد.