گروه بورس- داد‌و‌ستد تقریبا ۳۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۴۶ میلیارد ریال در بازار دیروز فرابورس درحالی رقم خورد که با گذشت یک ساعت از معاملات، شاخص آیفکس پس از نوسان تا ۷۹۲ واحد، ۳ واحد افت کرد و در نهایت در پایان بازار بر رقم ۷۹۱ واحد ایستاد که نسبت به دیروز تقریبا ۲ دهم درصد افت را ثبت کرد. بازار روز گذشته فرابورس همچنان شاهد نوسان قیمت اوراق تسهیلات مسکن بود که با وجود تلاش‌ها برای کم شدن میزان نوسان در این اوراق و راه‌اندازی برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مسکن و همچنین راه‌اندازی دوباره لیزینگ‌های مسکن در تمامی بانک‌ها همچنان این اوراق برای سفته‌بازی در دسترس ترند. در بازار دیروز فرابورس نمادهای شرانل، وخاور و بمپنا برای بالابردن شاخص موثر واقع شدند. در مقابل نمادهای زاگرس، مارون و توریل قرمز شدند و روند افزایشی ابتدایی شاخص را متوقف کردند. در بازار دیروز نماد میدکو با داد و ستد بیش از ۱۳ میلیون سهم به ارزش ۶۲ میلیارد ریال، بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند. نماد اوراق مشارکت میدکو نیز با نرخ سود ماهانه ۲۰ درصدی د‌ر معامله‌ای به ارزش ۲۱۲ میلیارد ریال در راس بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت.

در بازار دیروز برترین تقاضا متوجه نماد اوراق اجاره ماهان شد که با توجه به نرخ سود ۲۰ درصدی این اوراق در شرایط فعلی بهترین گزینه‌های معاملاتی بازار سرمایه به حساب می‌آیند. برترین تقاضای بازار دیروز فرابورس نیز به اوراق اجاره ۳ ماهه بانرخ سود ۲۰ درصدی پتروریگ اختصاص یافت.

اتفاقات پیش رو در بازار فرابورس ورود برخی سهام متعلق به سازمان گسترش است؛ به نحوی که در تازه‌ترین اطلاعیه ناظر بازار اعلام شد که سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد، تعداد بیش از ۱۹۴ میلیون سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام کنترلی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه (سهامی خاص) متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را به‌طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس ایران روز سه‌شنبه مورخ ۲۱ مرداد به فروش برساند.

همچنین ۵۱ درصد از سهام کنترلی شرکت آلومینای ایران (سهامی خاص) متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز به‌طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط در روز ۲۲ مرداد درمعرض فروش خواهد بود. همچنین در میان سایر اطلاعیه‌های بازار، پرداخت کارمزدهای خرید توسط بازارگردان در معاملات بازار عادی نمادگهر ۱۱، تداوم ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی کباده ۱، تداوم ثبت معاملات توافقی در نمادهای جوش و اکسیژن ایران و همچنین نماد شلرد ۱ مورد تاکید قرار گرفت.

افت ۱۲۴ ریالی بهای هر سهم پتروشیمی زاگرس موجب بیشترین افت در میزان شاخص شد.در مقابل افزایش ۱۴۱ ریالی بر نرخ سهم شرانل بیشترین افزایش را بر شاخص رقم زد.