گروه بورس : شاخص کل طی معاملات روز یکشنبه در ادامه سیر جدید نزولی که از ۶ مرداد ماه در پیش گرفته است، ۳۳۹ واحد دیگر افت کرد و در ۷۳ هزار و ۵۲۹ واحدی آرام گرفت. معاملات این هفته اگرچه نسبت به روزهای پیش از آن با افزایش ارزش و حجم دنبال می‌شود، ولی نوسان قیمتی اغلب گروه‌ها و میل به نزول قیمتی در سهام شرکت‌ها با توجه به قیمت‌های حداقلی اکثر سهم‌ها، دنبال کردن معاملات در بورس را بسیار کسالت‌آور کرده است. در همین راستا شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین در نقش خریداری فعال ظاهر شد و ۱۵۹ میلیون سهم از «ومعادن» را از موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خرید. صباتامین که طی روزهای اخیر به حمایت از سهام «تیپیکو» پرداخته است روز یکشنبه نیز۴۲۰ هزار سهم از «تیپیکو» را به سبد سهام خود افزود.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی همانند روزهای گذشته به خرید «وبانک» و عرضه «درازک» پرداخت و این بار ۶۵۱ هزار سهم از «وبانک » را جمع آوری کرد و ۵۰ هزار سهم از «درازک» را فروخت. توسعه ملی همچنین طی معاملات روز یکشنبه بیش از ۴۶ هزار سهم از «شبهرن» را به سبد سهام خود افزود و در مقابل ۲۰۹ هزار سهم از «ونیرو» را از سبد سهام خود خارج کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح ۱۰۰ هزار سهم از «خبهمن» و بیش از ۹۱ هزار سهم «حفاری» را به سبد سهام خود افزود.

شرکت سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر (سهامی خاص) که در روزهای گذشته خرید‌های محدودی در نماد «پکویر» داشت، ۲۶۰ هزار سهم از این نماد را در قیمت‌های حداکثری روز یکشنبه عرضه کرد. اعتضاد غدیر سهامدار ۷۵/۵درصدی «پکویر» است.

کارگزاری امین آوید در ادامه خریدهایش در نماد «کترام»، ۱۵۶ هزار سهم دیگر از این نماد را به سبد سهامش افزود.

در روزی که اقبال به سهام قندی با خبر احتمال افزایش ۳۰ درصدی قند و شکر به وجود آمده بود، صندوق بازنشستگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برخلاف روزهای قبل که در نقش خریدار در «قشیر» ظاهر می‌شد، ۲۰۷ هزار سهم از «قشیر» را عرضه کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه حمایت‌هایش از «حخزر» ۲۰۹ هزار سهم دیگر از«حخزر» را در درصدهای نزدیک به صفر روز یکشنبه جمع‌آوری کرد.

سازمان خصوصی‌سازی که سه شنبه هفته گذشته در «حتاید» در نقش فروشنده ظاهر شده بود، این بار نیز ۳۰۰ هزار سهم از «حتاید» را عرضه کرد.

شرکت بیمه سامان همچون روزهای اخیر در نقش خریدار «خمهر» و فروشنده «کرازی» ظاهر شد و این بار در عوض خرید ۲۰۰ هزار سهمی «خمهر»، ۱۵۰ هزار سهم از «کرازی» فروخت.

شرکت سایپا پس از مدت‌ها عدم عرضه «خکمک»، در معاملات روز یکشنبه ۱۰۰ هزار سهم از این نماد را با توجه به تقاضای خوب حقیقی‌ها فروخت.

صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت نیز در ادامه حمایت‌هایش از «وبملت» یک میلیون و ۸۰۱ هزار سهم از این نماد را در درصدهای منفی جمع‌آوری کرد.

در پایان این گزارش، افزایش سرمایه «وتوکا» در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.