راه‌اندازی صندوق‌های بازارگردانی علاوه بر حمایت از نقدشوندگی بازار از جمله فعالیت‌های سودآور برای نهادهای مالی است که متناسب با سایر صندوق‌ها درآمدی برای مدیر صندوق در نظر گرفته شده است.

به گزارش «سنا»، محمودرضا خواجه نصیری، مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارها با بیان این خبر گفت: با توجه به عملکرد مطلوب صندوق‌های بازارگردانی فعال از جمله صندوق‌های بازارگردانی بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان، بانک تجارت، تعداد درخواست برای راه‌اندازی صندوق‌های بازارگردانی شتاب گرفت.

وی در ادامه افزود: در حقیقت فعال‌سازی صندوق‌های بازارگردانی جدید با جدیت در حال انجام است و طی چند روز اخیر صندوق‌های بازارگردانی مپنا و فولاد مبارکه نیز به جمع صندوق‌های بازارگردانی اضافه شده است. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: بر‌اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده افزایش تعداد صندوق‌های بازارگردانی با اولویت بالا در حال پیگیری است و امید است که روند افزایشی این صندوق‌ها با سرعت بیشتری در روزهای آتی دنبال شود.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه آن دسته از شرکت‌هایی که اقدام به راه‌اندازی صندوق‌های بازارگردانی کرده‌اند از نقدشوندگی خوبی برخوردار بوده و با ورود صندوق‌های بازارگردانی روند قیمتی و معاملاتی سهم بهبود محسوسی داشته است، ابراز امیدواری کرد: با افزایش این صندوق‌ها متناسب با حجم و ارزش بازار پشتوانه قوی برای نقدشوندگی بازار ایجاد می‌شود.

وی علاوه بر مزایای تاسیس صندوق‌های بازارگردانی برای کلیت بازار به موضوع سودآوری این صندوق‌ها برای مدیران و موسسان آن اشاره و تصریح کرد: علاوه بر تخفیف ۸۰ درصدی که برای کارمزد ارکان و کارمزد کارگزاری‌ها در نظر گرفته شده است، راه‌اندازی این صندوق‌ها برای موسسان آن درآمد خوبی را در پی خواهد داشت. خواجه‌نصیری گفت: در مقررات تاسیس صندوق‌های بازارگردانی کارمزدی برای مدیریت صندوق‌ها در نظر گرفته شد. به عبارتی برای موسسان این صندوق که مدیریت این نهاد مالی جدید را به عهده گرفته‌اند، متناسب با سایر صندوق‌ها درآمدی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: راه‌اندازی صندوق‌های بازارگردانی از جمله فعالیت‌های سودآور برای نهادهای مالی است، بنابراین فرصت مناسبی است که نهادهای مالی با رایزنی با سهامداران عمده و ناشران بورسی و فرابورسی به راه‌اندازی این صندوق‌ها روی آورند.