فاطمه حاجعلی : مدیر‌عامل جدید شرکت سیمان هرمزگان بر استمرار توفیقات سیمان هرمزگان از جمله افزایش بهره‌وری و رشد سودآوری، دستیابی به بازارهای جدید داخلی و خارجی، کاهش هزینه‌ها و رضایتمندی سهامداران تاکید کرد. وحید ذاکری در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید سیمان هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت سابق این شرکت با تشریح برنامه‌های کلان و راهبردی خود افزود: در مسیر رشد و تعالی سیمان هرمزگان، تدابیر و مصوبه‌های هیات مدیره شرکت سیمان هرمزگان محقق و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صنعت سیمان کشور خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ کارخانه سیمان خاکستری با بیش از ۹۰ خط تولید؛ ظرفیت تولید سالانه ۷۷ میلیون تن سیمان را دارا است.

ذاکری با تاکید براینکه در حال حاضر مصرف سرانه سیمان در کشور حدود ۹۰۰ کیلوگرم است که در مقایسه با سایر کشورها رقم قابل ملاحظه‌ای است، گفت: براساس آمارهای موجود، ایران جزو چهار کشور تولیدکننده بزرگ سیمان و از جمله بزرگترین صادرکنندگان انواع محصولات سیمانی در جهان است.

وی با اشاره به نوسان قیمت‌ها، کاهش تقاضا و افزایش هزینه‌های تولید، تصریح کرد: با تدبیر هیات مدیره و تلاش شبانه‌روزی کارکنان‌، علاوه بر ممانعت از کاهش ارزش آفرینی سهام سهامداران، نتایج عملکرد شرکت نشان می‌دهد که افق روشن و نوید بخشی در عرصه تولید، فروش، سودآوری و رضایتمندی فراروی سهامداران سیمان هرمزگان

قرار دارد.

مدیر‌عامل شرکت سیمان هرمزگان با تبیین برنامه‌های خود در دوره جدید مدیریت در سیمان هرمزگان خاطرنشان کرد: با استراتژی اتخاذ شده، رصد دقیق، مستمر و نظام‌مند کلیه امور شرکت به ویژه در حوزه‌های تولید و فروش و منابع انسانی مصمم از طریق اصلاحات ساختاری، ارتقای توان ارزش‌آفرینی نیروها، ارتباط مستمر با مشتریان و گسترده کردن دامنه فعالیت بازار، اقدامات رفاهی، انگیزشی و افزایش بهره‌وری را سرلوحه اقدامات آتی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به جایگاه ارزنده و کیفیت بالای محصولات تولیدی شرکت سیمان هرمزگان افزود: این شرکت با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات سیمانی، یکی از بزرگترین شرکت‌های مطرح در صنعت سیمان است که حدود ۳ درصد تولید کلینکر و سیمان کشور را در اختیار دارد و محصولات خود را علاوه بر بازارهای داخلی به سایر نقاط جهان از جمله عراق، عربستان، تاجیکستان و کشورهای آفریقایی نظیر سومالی، تانزانیا و ... صادر می‌کند.

مدیر‌عامل شرکت سیمان هرمزگان با اشاره به اینکه شرکت در ایفای مسوولیت اجتماعی خود در قبال حفظ محیط زیست و جوامع محلی همچون گذشته تمامی پتانسیل خود را به کار خواهد گرفت، تصریح کرد: این شرکت با تولید و فروش انواع سیمان منطبق با استانداردهای جهانی، ضمن حفظ و توسعه بازار داخلی، به عنوان پشتوانه توسعه و آبادانی جنوب کشور، با استفاده از مزیت‌های موجود در منطقه درصدد است بزرگ‌ترین‌ صادرکننده محصولات خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا باشد.

مدیر‌عامل شرکت سیمان هرمزگان اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی و استانی به ویژه بندرخمیر، اجرای تعهدات منطقه‌ای شرکت به ویژه ضرورت بهره‌برداری از سیستم آب‌شیرین‌کن در کارخانه و بندر، تعهد به حفظ محیط زیست و تحقق صنعت سبز و استفاده از ایده‌های جدید و تقدیر از خالقان این ایده‌ها و اولویت در جذب نیروهای شرکتی را از جمله برنامه‌های مهم خود برشمرد.