گروه بنگاه‌های اقتصادی: شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات سود هر سهم سال مالی ۹۳ را ۴۵۴ ریال پیش‌بینی کرد. این شرکت در نیمه اول امسال ۵۱ ریال از پیش‌بینی مزبور را محقق ساخت.

شرکت جمع درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری و فروش سرمایه‌گذاری‌ها را برای سال ۹۳ مبلغ ۷ هزار و ۵۲۸ میلیاردریال پیش‌بینی کرده است.

«ومعادن» سود عملیاتی سال مزبور را ۷ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و سود خالص پس از کسر مالیات را ۷ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی خود را نیز مبلغ ۵۴۳ ریال اعلام کرده است.

معاون مالی و اقتصادی سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به وضعیت کنونی بازار گفت: به دنبال مذاکرات ۱+۵ در حال حاضر بازار سرمایه در حالت انتظار همراه با خوش‌بینی به سر می‌برد.

علی‌اکبری افزود: اکنون قیمت سهام کل شرکت‌ها به کف رسیده و روند صعودی ضعیفی را آغاز کرده که در نهایت به شفافیت خواهد رسید. وی خاطرنشان کرد: قیمت‌های کنونی معادل ۶۱ درصد NAV «ومعادن» است.

علی‌اکبری با بیان اینکه پروژه‌های شرکت‌های زیرمجموعه در حال تکمیل است، افزود: فاز اول کنسانتره شرکت گهرزمین به زودی راه‌اندازی خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد: پروژه کک طبس نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود. به گفته علی‌اکبری توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نیز با ظرفیت تولید یک‌میلیون و ۶۰۰هزارتن کنسانتره ظرف یک ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.