سمات: برای نخستین‌بار فهرست کوچک‌ترین سهامداران بازار سرمایه منتشر شد. جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در نیمه نخست امسال ۱۱۰ کد سهامداری برای نوزادان در کشور صادر شده است که تهرانی‌ها بیشترین صدور کد سهامداری را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند. علی شفیع‌آبادی سه روزه از گنبدکاووس کوچک‌ترین نوزادی است که امسال کد سهامداری خود را از سمات دریافت کرده است اما والدین آرتین سید‌حسینی از شمیرانات، نخستین سهام را در پنج روزگی برای این نوزاد خریداری کردند تا آرتین کوچک‌ترین سهامدار بازار سرمایه ایران لقب گیرد.

بر‌اساس این گزارش، والدین هانا حسنی از تهران و حسین دهمرده از زابل با خرید سهام در ششمین روز زندگی، غلامرضا هرمزی‌قلیان از آبادان در هفت روزگی و معصومه ربیعی از تنکابن، منصور آقایی از کازرون، باران سادات‌پور مقیم تهران، سیده مانا تاج‌موسوی لنگرانی از رشت، امیر علی رحیمی دلوند از تهران و رایان مهران‌فر از رشت در هشت روزگی برای نوزادان خود سهام از بورس یا فرابورس خریداری کردند تا در رتبه‌های بعدی کوچک‌ترین سهامداران بازار سرمایه قرار گیرند.

همچنین والدین دو کودک در ۴ روزگی، ۹ کودک در ۵ روزگی، ۶ کودک در ۶ روزگی، ۱۷ کودکی در ۷ روزگی، ۱۳ کودک در ۸ روزگی، ۹ کودک در ۹ روزگی، ۳ کودک در ۱۰ روزگی، ۴ کودک در ۱۱ روزگی، ۷ کودک در ۱۲ روزگی، ۱۰ کودک در ۱۳روزگی، ۶ کودک در ۱۴ روزگی و ۵ کودک در ۱۵ روزگی کدهای سهامداری خود را از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت کردند.