سنا: با حرکت تازه‌ دولت، ضمن حمایت از تولید ملی، مصرف‌کنندگانی که پس‌انداز چندانی نداشتند و در عین حال می‌خواستند صاحب خودرو شوند، در اقساط بلندمدت خودرو خریداری خواهند کرد. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان، سیاست دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو و تحریک تقاضا در این بازار را سیاستی اصولی و قابل دفاع در شرایط رکودی دانست که در صورت اجرای صحیح، قابل تعمیم در دیگر حوزه‌ها نیز خواهد بود.

محمدرضا نجفی منش افزود: در تمام دنیا، دولت‌ها به خودروسازی و صنعت ساختمان و بانک نگاه ویژه‌ای دارند؛به‌عنوان مثال در آلمان، نصف محصولات فولکس را ۴ بانک آلمانی خریداری و به اقساط به مردم واگذار می‌کنند یا در ترکیه، دولت مالیات را از صنعت خودرو برداشته است. وی با اشاره به اینکه خودروسازی زمانی تا ۴ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۰ درصد ارزش صنعتی را تشکیل داده است، اظهار کرد: با حرکت تازه‌ دولت، ضمن حمایت از تولید ملی، مصرف‌کنندگانی که پس‌انداز چندانی نداشتند و در عین حال می‌خواستند صاحب خودرو شوند، در اقساط بلندمدت خودرو خریداری خواهند کرد. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان، خودروسازی در کشور را در ارتباط با ۶۰ صنعت دیگر دانست و گفت: وقتی تولید خودرو کم شود، ورقه‌های فلزی در انبار فولاد مبارکه هم بر زمین می‌ماند یا صنعت پتروشیمی دچار رکود خواهد شد.

به گفته نجفی منش، خودروسازان امسال برای تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی کرده بودند که تا سه ماه اول تقریبا مطابق برنامه پیش رفتند اما به علت مساله برجام و توقعاتی که درخصوص کاهش قیمت‌ها بین مردم شکل گرفت، این روند صعودی به ویژه در ماه‌های اخیر تبدیل به روندی نزولی شد و آثاری منفی بر صنعت قطعه‌ نیز برجا گذاشت.