استاندارد ملی اعتبار جهانی

استاندارد و ارتقای کیفیت زندگی

امروز روز جهانی استاندارد است، روزی نمادین در تقویم جامعه جهانی برای اهتمام هر چه بیشتر به مقوله کیفیت، سلامتی وتوجه به عموم مصرف کنندگان کالاها و خدمات مختلف. امروزه استاندارد، در فرهنگ تجارت وکسب وکار به زبان مشترک انسان ها وملت ها تبدیل شده است. هر روز که می گذرد، لحظه به لحظه دایره شمول استاندارد گسترده تر وفراگیرتر می شود، تا آنجا که برای اغلب تولیدات و برون دادهای بشری ، استانداردی تعریف شده، می شود ویا در حال ارتقا است.

هر چند توجه به استاندارد سازی و کیفیت انواع کالاها وخدمات در مفهوم مدرن و امروزی آن با تاخری نسبی وارد ایران گردید، اما طی عمر بیش از۸۰ ساله خود با تلاش‌های مدیران وکارشناسان دلسوز ایرانی دستاوردهای فراوانی از خود به جای گذاشته است. بررسی شاخص های استاندارد و اعطای نشان استاندارد و ایزو به انبوه فعالان خصوصی و دولتی در پهندشت ایران بزرگ، مرهون ممارست، کوشش، تلاش ودقت نظر متخصصانی است که گمنام و عاشقانه دراین حوزه فعالیت دارند.

روز جهانی استاندارد برهمه آنهایی که در سراسر کره‌زمین برای تعمیق و پربارتر ساختن کیفیت زندگی انسانها و تکریم مردم تلاش می کنند، مبارک وخجسته باد.