اندیشه و قلم - ۳۰ خرداد ۸۷

بازارنامه - علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در هفته گذشته همچنان با استقبال از مردی که گورش گم شد نوشته حافظ خیاوی این کتاب را همراه با کافه پیانوی فرهاد جعفری به عنوان پرفروش‌ترین‌های داستان ایرانی اعلام کردند.

مردی که گورش گم شد را نشر چشمه با قیمت ۱۸۰۰تومان به چاپ رسانده است.دوستداران داستان‌های خارجی هم نغمه غمگین آخرین اثر منتشر شده از سلینجر در ایران را مورد استقبال قرار دادند. این کتاب را امیر مجد و بابک تبرایی ترجمه کرده‌اند و انتشارات نیلا با قیمت ۳هزار تومان آن را روانه بازار کرده است.

جنس ضعیف اوریانا فالاچی نیز در هفته گذشته همراه با بادبادک باز شاهد استقبال خوبی بودند. جنس ضعیف را یغما گلرویی و بادبادک باز را مهدی غبرایی ترجمه کرده‌اند و انتشارات نگاه و نیلوفر این دو کتاب را با قیمت ۲۸۰۰ و۴۵۰۰ تومان منتشر کرده‌اند. یکی دیگر از پرفروش‌های داستان خارجی تنهایی پر هیاهو نوشته بهویل هرابال است.

این کتاب را کتاب روشن با ترجمه پرویز دوایی و قیمت ۱۵۰۰تومان منتشر کرده است.یکی دیگر از کتاب‌های پرفروش در هفته گذشته جلد ششم از یادداشت‌های اسدا... علم بود که از سوی دوستداران طیف تاریخ و خاطرات مورد توجه واقع شده است.این کتاب از سوی انتشارات کتاب‌سرا با قیمت ۹۵۰۰تومان به بازار آمده است.

دوستداران کتاب‌های ماورایی و فلسفی نیز در هفته گذشته جهان هولوگرافیک نوشته مایکل تالبوت را مورد استقبال قرار دادند. این اثر نام مهرجویی را به عنوان مترجم برخود دارد و نشر هرمس با قیمت ۵۵۰۰تومان آن را به بازار عرضه کرده است. علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی هم کتاب جامعه‌شناسی خودمانی نوشته حسن نراقی را به عنوان پرفروش‌ترین معرفی کردند. این کتاب با قیمت ۲۴۰۰تومان از سوی نشراختران به بازار آمده است.