سال ۱۲۸۷- در تبریز مجاهدان تفنگ‌های خود را به زمین گذاردند و راه را برای ورود دولتیان باز کردند. رحیم‌خان با همه سواران و سربازان قره‌داغ به شهر تبریز وارد شدند. ۱۲۹۴- در جلسه امروز مجلس، با وجودی که شاه مستوفی‌الممالک را به رییس‌الوزرایی انتخاب کرده بود، وکلای حزب اعتدال و هیات علمیه از ابقای عین‌الدوله طرفداری و مخالفت خود را با مستوفی‌الممالک ابراز کردند.

۱۲۹۷- قشون انگلستان در جنوب ۱۴ تن از افسران ایرانی را که در جنگ علیه آنها مشارکت کرده بودند، تیرباران کرد.

۱۳۰۵- وزارت جنگ طی اعلامیه‌ای از ماجرای شورش فوج سلماس و گردان مراوه تپه پرده برداشت و رسما اعلام کرد در سلماس ۵۶ نفر به جوخه آتش سپرده شده‌اند و بقیه نیز مجازات خواهند شد.

۱۳۰۶- قانون محرومیت به شرح زیر به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

ماده اول- کلیه روسای دوایر دولتی از انتخاب شدن به عضویت مجلس شورای اسلامی در حوزه ماموریت خود محروم خواهند بود. همچنین وزرا و معاونین آنها در تمام مملکت.

ماده دوم- تا انقضای هر دوره تقنینیه نمایندگان مجلس شورای ملی نمی‌توانند هیچ یک از خدمات دولتی را موظفا قبول کنند مگر اینکه سه ماه قبل استعفا داده باشند.

۱۳۱۱- سرتیپ عبدالمجید میرزا فیروز(ناصر‌الدوله) به سمت کفالت وزارت طرق و شوارع تعیین و معرفی شد. میرزا رضاخان اقشار وزیر سابق به استانداری اصفهان منصوب شد.

۱۳۱۴- عده زیادی از روحانیون و وعاظ و مدرسین حوزه علمیه مشهد که در قیام گوهرشاد مشارکت داشتند بازداشت شدند. در این میان بازداشت‌شدگان آیت‌الله سید یونس اردبیلی، آیت‌الله آقازاده، آیت‌الله شیخ آقا بزرگ شاهرودی، آیت‌الله سید عبدالله شیرازی، ‌آیت‌الله شیخ هادی قزوینی و حجه‌الاسلام دستغیب بودند.

۱۳۲۱- دکتر محمود حسابی به ریاست دانشکده علوم انتخاب شد.

۱۳۳۱- سرهنگ نیرومند رییس سابق زندان مرکزی به مناسبت آزار و اذیت به زندانیان بازداشت شد.

۱۳۳۴- وزارت امور خارجه اسناد و مدارک حقانیت ایران را نسبت به رود هیرمند به دولت افغانستان تسلیم کرد.

۱۳۳۴- حریق بزرگی انبار دخانیات و انبار غله تهران را با خاک یکسان کرد. ۵۷ نفر کشته و مجروح شدند و ۳۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

۱۳۳۷- قانون چک‌های تضمین شده به تصویب نهایی رسید.

به موجب این قانون بانک ملی ایران چک‌های تضمین‌ شده‌ای حداکثر به مبلغ ۱۰ هزار ریال انتشار خواهد داد که در حقیقت حکم اسکناس را دارد.

۱۳۳۸- خروشچف طی نامه شدیداللحنی از انعقاد قرارداد نظامی ایران - آمریکا شاه را مورد اعتراض قرار داد.

۱۳۴۴- بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران ۱۰ میلیون دلار وام از بانک جهانی دریافت کرد.

۱۳۴۷- سپهبد محمد خاتمی فرمانده نیروی هوایی به درجه ارتشبدی ارتقا یافت. وی ظرف ۱۷ سال از سرگردی به ارتشبدی رسید و در این مدت ۷ درجه را پشت سر گذاشت و جوان‌ترین ارتشبد ایران بود.

۱۳۴۷- سناتور عبدالحسین نیک‌پور که سالیان طولانی ریاست اتاق بازرگانی تهران با او بود، درگذشت.

۱۳۵۶- آموزگار در اجلاس کنفرانس اوپک گفت غرب باید از تلاش برای ارزان نگه داشتن نفت دست بردارد.