سال ۱۲۹۰- صمصام‌‌السلطنه هیات دولت را به این شرح معرفی کرد: صمصام‌السلطنه رییس‌الوزرا و وزیر داخله، سردار محتشم وزیر جنگ، ذکاءالملک وزیر مالیه، محتشم‌السلطنه وزیر عدلیه، معاضد‌السلطنه وزیر پست و تلگراف و مستشارالدوله وزیر علوم و اوقاف. سال ۱۲۹۰- در جلسه امروز مجلس نسبت به صلاحیت محتشم‌السلطنه از طرف نمایندگان دموکرات اعتراض شد. صمصام‌السلطنه در پاسخ نمایندگان مخالف اعلام کرد به بختیاری‌ها دستور می‌دهیم که تمام دموکرات‌ها را بکشند.

سال ۱۳۲۳- اعطای شمشیر استالینگراد از طرف چرچیل به استالین طی مراسمی صورت گرفت.

سال ۱۳۲۴- مرتضی قلی‌بیات مذاکرات خود با سران فرقه دموکرات را آغاز کرد. این مذاکره پس از آن صورت گرفت که فرقه دموکرات آذربایجان طی تلگرافی به شاه، نخست وزیر، رییس مجلس شورای ملی و روزنامه‌ها خودمختاری آذربایجان را مطرح کرده بودند.

۱۳۳۳- اعضای هیات نظارت سازمان برنامه و بودجه از طرف مجلس شورای ملی انتخاب شد.

سال ۱۳۳۴- در جلسه مواجهه بین سرتیپ بختیار و عبدالحسین واحدی معاون رهبر جمعیت فداییان اسلام سخنان تندی ردوبدل شد. واحدی در کمال شجاعت و رشادت پاسخ‌های تندی به فرماندار نظامی داد. بختیار نیز با شلیک ۵ گلوله، از اسلحه کمری خود وی را به قتل رساند. ولی رسانه‌ها اعلام کردند که او حین فرار توسط مامورین کشته شده است.

سال ۱۳۴۵- مذاکرات نفت در تهران بین ایران و کنسرسیوم به نتیجه رسید.

سال ۱۳۴۶- در اعلامیه مشترک ایران و بلغارستان هر دو کشور نگرانی خود را نسبت به اوضاع ویتنام اعلام کردند.

سال ۱۳۵۱- اتاق اصناف تهران تشکیل شد و امیرحسین بهایی به ریاست آن رسید.

۱۳۵۲- کنفرانس سرمایه‌گذاری ایران و انگلیس با شرکت وزرای اقتصاد دو کشور و توافق اجرای ۱۵ طرح تولیدی و اقتصادی در تخت جمشید پایان یافت.

سال۱۳۵۵- احمد قریشی به ریاست هیات اجرایی حزب رستاخیز برگزیده شد.

سال ۱۳۵۶- هوشنگ انصاری طی مصاحبه‌ای گفت: ایران در حال حاضر بهترین موقعیت را برای پرداختن به مساله آزادی‌های سیاسی دارد البته بازتر شدن فضای سیاسی ایران به امر شاه بود.

سال ۱۳۵۷- در اکثر شهرهای ایران تظاهرات برپا بود.

سال ۱۳۵۷- عده‌ای از کارمندان بانک مرکزی با انتشار اعلامیه‌ای اسامی ۱۷۸ نفر از کسانی که از کشور ارز خارج کرده بودند را اعلام کردند. براساس این اعلامیه در شهریور و مهرماه نزدیک سیصد و پنجاه میلیارد ریال ارز از کشور خارج شده بود. در لیستی که کارمندان بانک مرکزی منتشر کرده بودند نام بسیاری از مقامات بلند پایه به چشم می‌خورد.