دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشیِ دانش‌آموزی برگزار شد

دنیای اقتصاد-تهران: سجاد عباسی فشمی سرپرست اداره کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حمایت از ایده‌های دانش آموزان گفت: در فراخوان اولیه نمایشگاه، بیش از ۳ هزار طرح به دبیرخانه ارسال شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: از این تعداد طرح ارسالی، ۲۴۰ طرح برگزیده و در نمایشگاه ارائه شد که با داوری طرح های حاضر در نمایشگاه، ۴ طرح به عنوان طرح های برتر دانش آموزی معرفی گردید. این طرح ها در طول ۲۰ هفته و با هدایت پارک فناوری پردیس رشد و ارتقاء خواهند یافت و در نهایت در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ که اردیبهشت ۱۴۰۳ در پارک برگزار می گردد، به سرمایه گذاران و مخاطبان ارائه خواهد شد.

در این مراسم از طرح «ساخت پماد گیاهی درمان اگزما» ارائه شده توسط ستایش مولایی، النا صدر و باران بازیار، طرح «بازسازی عینک آئورا» ارائه شده توسط کیانا ابراهیمی، طرح «اثر ضد میکروبی عصاره های آبی گیاهان بر میکروارگانیسم های دهانی» ارائه شده توسط امیر محمد ططری راد و طرح «اصلاح خاک به منظور بهره وری بیشتر پرورش زالو» ارائه شده توسط ملیکا سودی و نگار سرداری، به عنوان ۴ طرح برتر تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است، در دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزی، ۲۴۰ طرح در حوزه های رباتیک، صنایع نرم و خلاق، برق و الکترونیک، مکانیک و ابزار دقیق، سلامت و درمان، شیمی و مواد نوترکیب و برنامه نویسی و هوش مصنوعی به نمایش درآمد که بازدید بیش از ۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی را در پی داشت.