حضور بیش از ۱۸۰ شرکت داخلی و خارجی درنمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع ریلی با اشا‌ره به نهایی شدن حضور ۱۸۰ شرکت داخلی و خارجی در سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته، از برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر مهندسی راه‌آهن همزمان با برگزاری این نمایشگاه خبر داد. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علیرضا قنبری در این باره گفت: تا پیش از این نمایشگاه‌های متفاوتی در حوزه ریلی برگزار شده است اما از دو سال گذشته به منظور افزایش کارآیی تصمیم به تجمیع این نمایشگاه در قالب یک نمایشگاه حمل‌ونقل‌ ریلی گرفته شد.

وی افزود: هدف از تجمیع و برگزاری این نمایشگاه افزایش رشد و قدرت و همچنین ارتقای سطح کارآیی و بهره‌وری آن بوده است.

قنبری تصریح کرد: تاکنون حضور ۱۸۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه نهایی شده و عمده شرکت‌های خارجی از کشورهای آلمان، چین، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه هستند.

در این نمایشگاه حضور ۴ گروه عمده درگیر درحوزه از جمله مشاوران و پیمانکاران، بهره‌بردارها، مجموعه مترو و همچنین دست‌اندرکاران حوزه ریلی مبنا قرار گرفته است.

وی ایجاد هم‌افزایی هر چه بیشتر بین دانشگاه و صنعت ریلی را از دیگر اهداف نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته عنوان کرد و گفت: در راستای ایجاد هم‌افزایی مقرر شد تا کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر مهندسی راه‌آهن که هر دو سال یک بار توسط دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شد در کنار این نمایشگاه برگزار شود.

به گفته وی، تلاش برای دسته‌بندی دست‌اندرکاران صنعت ریلی، صنعتگران و مجموعه‌های زیر‌مجموعه وزارت راه و شهرسازی و... در این نمایشگاه از دیگر اقدامات در جهت تقابل بیشتر این دست‌اندرکاران بوده و امید می‌رود موجبات افزایش بهره‌وری و هم‌افزایی هر چه بیشتر در این صنعت را پدید آورد.

سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته از تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.