فارس: وزیر انرژی روسیه گفت: در جلسه با وزیر راه و شهرسازی ایران، موضوع تامین مالی برقی‌سازی خط آهن گرمسار ـ اینچه‌برون توسط روسیه بررسی شد و به تفاهماتی رسیدیم.

در پایان این جلسه، وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مذاکره با راه و شهرسازی ایران به جزئیات مهمی پرداختیم.

نوواک با بیان اینکه موضوعات مشترکی در این دیدار مذاکره شد، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به همکاری دوجانبه در بخش حمل‌ونقل و شهرسازی دو کشور بپردازیم.

وی گفت: شرکت‌های روسی علاقه‌مند هستند در پروژه‌های ایران و زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی، تاسیس بنادر، صدور انواع تجهیزات خاص دریایی و بندری و تجهیزات تعمیر ناوگان جاده‌ای همکاری کنند.

وزیر انرژی روسیه افزود: به‌طورخاص درباره پروژه راه‌آهن برقی گرمسار ـ اینچه‌برون مذاکراتی انجام شد؛ نکات فنی و امکانات تامین منابع مالی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

نوواک افزود: در این جلسه توافق شد که در چارچوب برقی کردن خط آهن گرمسار ـ اینچه‌برون همکاری کنیم و مسوولیت اجرای پروژه را برعهده بگیریم.

وزیر انرژی روسیه گفت: امکان ایجاد خط اعتباری دولتی برای حمایت از این پروژه ریلی بررسی شد.

نوواک افزود: وزیر راه و شهرسازی ایران ۱۲۱ پروژه آماده سرمایه‌گذاری در این کشور به ارزش ۲۵ میلیارد دلار به ما معرفی کرد و کشور روسیه و شرکت‌های روسی علاقه‌مند به حضور در این پروژه‌های زیرساختی ایران هستند.