معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه اجرایی طرح‌های احداث خطوط ریلی کرمان-زاهدان، شیراز- ‌اصفهان، گرگان-اینچه‌برون و خط دوم راه‌آهن تهران- میانه-تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه‌آهن، تغییر کرد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌ محسن پورسیدآقایی با اعلام این خبر بیان کرد: ‌‌این تغییر با هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی درون وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت و به این دلیل که راه‌آهن در حال بهره‌برداری در این خطوط است، این اقدام صورت گرفت.

پورسید‌آقایی با بیان اینکه این مصوبه را‌ معاون اول رئیس‌جمهوری‌ روز ۱۱ مهر ۹۴ برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد، افزود: با توجه به اینکه کار ساخت سه پروژه‌ یاد‌شده تقریبا رو به پایان است و عملیات تکمیلی آنها باقی مانده، شرکت راه‌آهن در تفاهمی که با شرکت ساخت، توسعه و زیربناهای حمل‌ونقل‌ داشت، عهده‌دار مسوولیت تکمیل این مسیرهای ریلی شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با یادآوری اینکه مسیرهای ریلی کرمان-زاهدان، شیراز-اصفهان، گرگان- اینچه برون در حال بهره‌برداری هستند، گفت: در واقع برای سهولت در کار و هماهنگی بیشتر در این سه مسیر امور تکمیلی این خطوط از شرکت ساخت به شرکت راه‌آهن منتقل شد.

وی درباره احداث خط دوم راه‌آهن تهران - میانه - تبریز گفت: به‌طور معمول کار اجرایی احداث خط دوم‌ها بر عهده شرکت راه‌آهن بوده و پیشرفتی در این مسیر نداشته‌ایم و این پروژه نیز به شرکت را‌ه‌آهن منتقل شد. معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: عملیات تکمیلی در خطوط شامل احداث ایستگاه‌های بین راهی، نصب علائم و ارتباطات و اموری برای بهره‌برداری بهتر است که توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

‌بر‌اساس مصوبه هیات وزیران، دستگاه اجرایی طرح‌های احداث راه‌آهن کرمان - زاهدان، شیراز - اصفهان، گرگان - اینچه‌برون و خط دوم راه‌آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل‌ کشور به شرکت راه آهن تغییر یافت.