معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت‌‌‌های موجود در کریدور شمال- جنوب در کوتاه‌‌‌مدت، افزایش مبادلات کالا از این مسیر در مدهای مختلف حمل‌‌‌ونقلی، افزایش سرمایه‌گذاری‌‌‌های زیرساختی در این مسیر کریدوری و ارتقای ترانزیت کالا از مسیر شمال به جنوب به ۵۰ میلیون تن و حمایت از بخش‌‌‌های خصوصی بخشی از اهداف این نشست است. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با کنترل و مالکیتی که در مدهای حمل‌ونقلی دارند این تضمین را به صاحبان کالا می‌دهند تا کالاها از این مسیر ترانزیتی با امنیت، ایمنی بالا و هزینه کمتر عبور کنند و مبادله شوند. صفایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ سال اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت‌‌‌های چشمگیری در زمینه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است‌‌‌.  وی پیوستن ایران به پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا را آغاز فصل جدیدی از روابط اقتصادی با کشورهای دیگر برشمرد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: هم‌‌‌اکنون ۱۰ میلیون تن کالا از مسیر کریدوری شمال- جنوب عبور می‌کند که ظرفیت کنونی آن ۲۴ میلیون و ۷۰۰ تن کالاست و هدف ارتقای ترانزیت از این مسیر به ۵۰ میلیون تن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس اطلاعات به دست‌‌‌آمده برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها و پروژه‌‌‌های در دست اقدام کشورهای عضو کریدور شمال- جنوب ۲/ ۳۸ میلیارد دلار است که این نوید را می‌دهد که هدف ترانزیت ۵۰ میلیون تن در سال در این مسیر محقق شود.

صفایی تصریح کرد: مسیر کریدور شمال- جنوب، ارزان‌‌‌ترین، ایمن‌‌‌ترین و کم‌‌‌هزینه‌‌‌ترین مسیر برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب است. صفایی گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از ۲۹۰ میلیون تن کالا در شمال و جنوب کشور و همچنین فعالیت ۴۰۰ فروند کشتی در این مسیر کریدوری و سایر مسیرها این تضمین را می‌دهد که ترانزیت از این مسیر با امنیت در تمامی مدهای حمل‌‌‌ونقلی جاده‌‌‌ای، ریلی، بنادر انجام شود.