گروه خبر: این روزها که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات باقی مانده، رقابت‌های انتخاباتی میان جریان‌های سیاسی شدت یافته است. هرچند این رقابت بیش از همه میان دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب برای کسب بیشترین کرسی‌های مجلس دهم وجود دارد، اما کماکان برخی اختلافات درون گروهی نیز پابرجا است. این امر بیشتر پس از آن دیده می‌شود که فهرست نهایی ائتلاف هر دو جریان منتشر شد. ائتلاف اصولگرایان در این باره در معرض بیشترین انتقادها قرار گرفته است.

دلیل این امر را می‌توان در سهم گروه‌های اصولگرا در این فهرست جست‌وجو کرد؛ آنجا که منتسبان به جبهه پایداری و نزدیکان و وزیران محمود احمدی‌نژاد بیشترین سهم این فهرست ائتلافی را به‌دست می‌آورند و در مقابل اصولگرایان سنتی با کمترین تعداد نامزد به این فهرست راه می‌یابند. از میان انتقادهای وارد شده می‌توان به اظهارات این روزهای حسن غفوری‌فرد، عضو حزب موتلفه اشاره کرد که نامش در فهرست ائتلاف اصولگرایان قرار نگرفت. غفوری‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین با بیان اینکه گویا امسال تا مراحل نهایی نامش در فهرست ائتلاف اصولگرایان بود، اما در نهایت حذف شد، گفت: اینکه اعضا و منتسبان به جبهه پایداری در فهرست این دوره ائتلاف اصولگرایان پررنگ هستند، موجب نگرانی خیلی از افراد شده است. لیست باید عمومیت داشته باشد. حتی به‌نظر می‌رسد شاخصه‌هایی که تعیین کردند هم خیلی رعایت نشده، مثلا یکی از شاخص‌ها این بوده که سهم خواهی نشود، ولی بعد گفته شد فلان آقا را فلان فرد وارد لیست کرده است یا یکی از شاخص‌ها این بود که سبد رای افراد بالا باشد، ولی با اینکه نظرسنجی نشان داده بود که من رای زیادی دارم، ولی در لیست قرار نگرفتم. به‌نظر می‌رسد شاخص‌هایی که خودشان هم مشخص کرده بودند هم خیلی رعایت نشده است. به گفته غفوری‌فرد، این فهرست تنها بخشی از اصولگرایان را در بردارد و خیلی‌ها از آن کنار ماندند.همه این اختلاف‌نظرها و انتقاد‌ها به فهرست ائتلاف اصولگرایان به فهرست‌هایی منتهی شده‌اند که در موازات فهرست اصولگرایان، بسیاری از نامزدهای اصولگرا را در خود جای داده است.از سوی دیگر روز گذشته ابراهیم حکیم، فعال دبیرکل مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها به «ایرنا» خبر داد که احمد توکلی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان سرلیست این حزب معرفی شده است. به گفته او در تهیه این لیست سعی شده از نامزدهایی که مشی مبارزه با فساد را در کارنامه خود دارند، استفاده شود که از جمله می‌توان به محمد حسن ابوترابی‌فرد، الیاس نادران، احمد توکلی، محمدرضا عارف و علی مطهری اشاره کرد.


توصیه وزارت کشور به صداوسیما

با این همه علاوه‌بر نامزدها و جریان‌های سیاسی که برای پیروزی در انتخابات دغدغه‌های زیادی دارند، وزارت کشور به‌عنوان مجری انتخابات نیز دغدغه‌های ویژه خود را دارد. در همین راستا دیروز محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور طی اطلاعیه‌ای، با تاکید بر اینکه هرگونه اطلاعیه رسمی مرتبط با انتخابات از طریق این ستاد صادر می‌شود از صدا و سیما درخواست کرد که اطلاعیه‌های رسمی ستاد انتخابات کشور با امضای وی یا دبیر ستاد انتخابات کشور از طریق شبکه‌های سراسری صدا و سیما پخش شوند.