گروه دیپلماسی: معاون دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی ایران و دبیر شورای امنیت ملی افغانستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی به منظور مقابله با عوامل و عناصر تروریستی و بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای تاکید کردند. در حاشیه هفتمین نشست بین‌المللی مقامات عالی‌رتبه امنیتی که در گروزنی مرکز چچن در روسیه برگزار شد، رضا سیف‌اللهی معاون دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با «حنیف اتمر» دبیر شورای امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این دیدار ۲ طرف با ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط فیمابین، تقویت همکاری‌های امنیتی به منظور مقابله با عوامل و عناصر تروریستی و بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای را مورد تاکید قرار دادند. حنیف اتمر، دبیر شورای امنیت ملی افغانستان با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پذیرش پناهجویان افغانستان طی دهه‌های گذشته، ابراز امیدواری کرد این حمایت‌ها تداوم یافته و همکاری‌های ۲ کشور در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی توسعه یابد. رضا سیف‌اللهی، معاون دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز از گسترش همه‌جانبه روابط با افغانستان استقبال و برنامه‌ریزی برای تعیین موارد جدید همکاری را مورد تاکید قرار داد. به گزارش «ایرنا» معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این نشست با تاکید بر اینکه «تروریسم هیچ ارتباطی با ادیان، ملت‌ها و نژادها ندارد»، گفت: «مبارزه با تروریسم راهکار نظامی ندارد و نباید با گسترش این پدیده، هزینه آن را به کشورهای دیگر تحمیل کرد.»

واکنش ایران به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی

همچنین معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در نشست بین‌المللی مقامات عالی‌رتبه امنیتی که از روز سه‌شنبه در «گروزنی»، مرکز چچن در روسیه در جریان است، نسبت به اظهارات منفی نماینده رژیم صهیونیستی در این نشست واکنش نشان داد. به گزارش «ایسنا» بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت ایران در مسکو اعلام کرد: «در پی اظهارات منفی نماینده رژیم صهیونیستی در هفتمین نشست بین‌المللی مقامات عالی‌رتبه امنیتی در روسیه درخصوص جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان، که از روز سه‌شنبه آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه یافت، رضا سیف‌اللهی، معاون دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان گفت: «حزب‌الله لبنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و در مقابله با تروریسم دولتی اسرائیل شجاعانه ایستادگی می‌کند و امروز حزب‌الله بخش مهمی از مردم لبنان است که در ساختارهای حکومتی لبنان به‌صورت رسمی حضور دارد و از آرمان‌های ملت لبنان حمایت می‌کند.» در هنگام ارائه سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی، هیات جمهوری اسلامی ایران، نشست را در اعتراض به سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم مذکور ترک کردند.