رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه جلسات کمیسیون متبوعش با کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با کاهش ارتباطات اقتصادی با کشور فرانسه در رابطه با صنعت خودروسازی، تاکید کرد: با توجه به ادامه رفتارهای مسوولان کشور فرانسه، جلسه کمیسیون‌های «امنیت ملی و سیاست‌خارجی» و «صنایع و معادن» مجلس برای تصمیم‌گیری برگزار خواهد شد. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: ما جلسه را در دستور کار داریم. اما به علت این که تمام ظرفیت مجلس در اختیار بودجه بود، طبیعتا به لحاظ عملی امکان برگزاری جلسه را نداشتیم. وی با تاکید بر این که جلسه همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت: به‌زودی جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری در مورد ارتباط ایران با صنایع خودروسازی فرانسه برگزار خواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره لغو سفر هیات پارلمانی دانمارک به ایران تاکید کرد: در صورت موضع‌گیری کشور دانمارک در مقابل حرکت موهن صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، جمهوری اسلامی ایران از حضور هیات دانمارکی در تهران استقبال خواهد کرد.

بروجردی با بیان این که پیشنهاد مشروط بودن انجام سفر از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام شده است، یادآور شد: دو روز پیش در بیانیه‌ای رسمی، موضوع را رسما اعلام کردیم؛ بنابراین لغو سفر به دنبال تصمیم وزارت خارجه دانمارک است؛ زیرا عذرخواهی صورت نگرفته است.