ایسنا نوشت: محسن هاشمی، وصی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که در اوراق و دست‌نوشته‌های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام متونی پیدا کردیم که می‌تواند به‌عنوان بخش‌هایی از وصیت‌نامه سیاسی که ایشان در حال نگارش آن بودند، تلقی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آخرین یادداشت‌های آیت‌الله هاشمی به چه زمانی مربوط است و در آینده به چه نحوی منتشر می‌شود، گفت: ایشان معمولا شب‌ها و قبل از خواب، خاطرات آن روز را می‌نوشتند. آخرین خاطرات روزنوشت ایشان مربوط به روز قبل از رحلت‌شان یعنی شنبه ۱۸ دی‌ماه است. وی افزود: به‌جز خاطرات سال ۱۳۷۳ که فرآیند آماده‌سازی آن زیر نظر آیت‌الله هاشمی تقریبا به اتمام رسیده بود و به‌زودی به چاپ می‌رسد، ۲۲ جلد از خاطرات روزنوشت ایشان از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۹۵ باقی می‌ماند که سعی خواهیم کرد با تغییر ساختار دفتر نشر معارف انقلاب که متولی انتشار خاطرات و سایر تالیفات و آثار پدرم است، این مجموعه را با سرعتی بیش از قبل یعنی بیش از انتشار هرسال، یک جلد از خاطرات، منتشر کنیم.

فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی گفت: احتمال اینکه ایشان وصیت‌نامه تکمیل‌شده و نهایی دیگری داشته باشد، ضعیف است و ما هنوز چنین وصیت‌نامه‌ای پیدا نکردیم. فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی همچنین از تاکید پدرش بر پیگیری پرونده مهدی هاشمی در فضایی به دور از تنش سخن گفت.

تمدید مرخصی مهدی هاشمی

در خبری دیگر مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: مرخصی مهدی هاشمی تا شنبه هفته‌ آینده ۳۰ بهمن تمدید شده است.