دنیای اقتصاد: معاون اول رئیس‌جمهوری به انتقادی که مخالفان دولت این روزها و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره دولت مطرح می‌کنند، پاسخ داد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در همایش ملی« اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» در این باره خطاب به این دست از مخالفان که افتتاح پروژه‌های عمرانی ازسوی دولت را فعالیت‌های انتخاباتی می‌خواندند، گفت: طرح‌هایی که افتتاح می‌شوند ارتباطی به انتخابات ندارد و اقدامات جاری دولت است که نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

جهانگیری با بیان اینکه گفته می‌شود بسیاری از اقدامات و افتتاح طرح‌ها به‌دلیل انتخابات است، گفت: من نمی‌دانم آیا انتظار گوینده این حرف آن است که کشور به‌دلیل انتخابات تعطیل شود؟ او همچنین تاکید کرد: اگر در نقطه‌ای از این کشور طرحی قبل از تکمیل افتتاح شده، بگویند تا ما با آن برخورد کنیم. طرحی افتتاح می‌شود که حتما تکمیل شده و تولید آزمایشی داشته باشد و به تولید انبوه رسیده است و چون طرح بزرگی است؛ بنابراین انتظار دارند که رئیس‌جمهوری یا معاون اول یا یکی از وزرا آن را افتتاح کنند و بعد می‌گویند که اینها به‌خاطر انتخابات است.

جهانگیری به برخی اقدامات تبلیغاتی دولت گذشته اشاره و تاکید کرد: به‌خاطر انتخابات آن کارهایی بود که به‌طور نمونه شب قبل از انتخابات سهام عدالتی که واگذار شده نبود و سود نداده بود را تقسیم و شرکت‌ها را وادار می‌کردند از بانک‌ها وام بگیرید و سود پرداخت کنند. معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: امسال دهمین سال پایان سهام عدالت بوده است و ما در این مورد وقت گذاشتیم و آن را سامان دادیم، مشکلات آن را برطرف کردیم. گفتیم مردمی که برگه سهام عدالت دستشان داده شده بدانند که مالک کدام کارخانه هستند. بدانند که برای این سهم چقدر پول باید می‌دادند، چقدر دیگر باید برای این سهم بدهند. به گفته جهانگیری، این سهام یک برگه بسیار ارزشمند است و قیمت‌دار می‌شود. ادامه کار اصلاحات را انجام می‌دهیم و اعلام می‌کنیم، وقت دادیم تا شهریور کسانی که سهم دارند بیایند کسری را پرداخت کنند و صاحب سهم شان شوند و حتما در بازار ارزشش بیشتر از این خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه اینها اقدامات جاری دولت است ما که نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم، گفت: «بعد همین طوری می‌گویند اینها می‌خواهند سود سهام توزیع کنند. کدام توزیع؟ ما می‌خواهیم مردم را به معنای واقعی سهامدار کارخانه کنیم. به معنای واقعی مردم احساس کنند که در این کارخانه‌ها به میزان ۱۰ میلیون سهام‌دار هستند. بدانند که در بورس چقدر این سهم قیمت دارد. ما این کارهایی که انجام می‌دهیم روال عادی کارهای دولت است و هیچ ربطی به انتخابات ندارد و طرح‌هایی که تکمیل شده حتما افتتاح خواهد شد و این جریان یک لحظه هم متوقف نخواهد شد.»

معاون اول رئیس‌جمهوری به اظهارات برخی مبنی بر دولت پیر و خسته انتقاد کرد و گفت: خطاب به آن خواهران و برادرانمان می‌گوییم که بیایید عملکرد وزرای پیر دولت تدبیر و امید را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید تا ببینیم عملکرد کدام دولت بهتر بوده. جهانگیری ادامه داد: بیایید شما بگویید کجای کار کشور در این دولت نسبت به گذشته چند برابر نشده است؟ رشد منفی ۸/ ۶ درصد رشد دو رقمی شد. تورم ۴۰ درصد شد تورم یک رقمی. اشتغال صفر شد اشتغال ۷۰۰ هزارنفر در سال. ۱۱ فاز پارس جنوبی راه‌اندازی شد که نتیجه آن این شد که میزان برداشت ما برای اولین بار از قطر بالاتر رفت.

جهانگیری یادآوری کرد: ما مجموعه‌ای از مدیران کاردان و چکیده‌ای از مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و به لطف خدا دستاوردهای خوبی دولت داشته است. البته نواقصی هم داشته‌ایم که باید رفع شود، مردم با مشکلاتی روبه‌رو هستند. برای معیشت و کار و اشتغال مردم باید وقت زیادی بگذاریم.

پاسخ مخالفان را در زمان تبلیغات می‌دهیم

از سوی دیگر، دیروز علی جنتی رئیس ستاد تبلیغات حسن روحانی درباره افزایش تخریب دولت از سوی مخالفان گفت: شاهد هستیم که عده‌ای با برخی القائات و ایجاد شبهات سعی دارند فعالیت‌های مثبت دولت را وارونه جلوه دهند که قطعا ما به آنها پاسخ خواهیم داد. جنتی افزود: رقبا، مخالفان و بدخواهان قصد دارند اقدامات دولت را به دروغ زیر سوال ببرند که این کار صحیح نیست و رقابت باید سالم باشد.

او با تاکید بر اینکه تاکنون به‌طور رسمی فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز نکرده‌ایم و این امر را به ثبت نام رسمی روحانی موکول کردیم، گفت: از زمانی که تبلیغات به‌طور رسمی آغاز شود از تمامی توان خود برای پیروزی روحانی استفاده خواهیم کرد و پاسخ منتقدان و مخالفان را خواهیم داد. رئیس ستاد تبلیغات روحانی تاکید کرد: هرگاه مردم احساس کرده‌اند صدا و سیما قصد تخریب و زمین زدن کاندیدایی را دارد کاملا عکس آن عمل کرده‌اند؛ بنابراین از بابت تخریب‌های این رسانه نگرانی نداریم.