دنیای اقتصاد: اسفندیار رحیم مشایی معاون احمدی‌نژاد، در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد، درباره اینکه آیا حمید بقایی پیش از اعلام کاندیداتوری با رهبری مشورتی داشت، گفت: «من چنین چیزی نشنیدم.» او در ادامه گفت که بقایی با من برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ مشورت کرد و من استقبال کردم.مشایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه جریانی که شما به آن تعلق دارید به‌دنبال این است که به اصلاح‌طلبان نزدیک شود گفت: ابدا چنین مساله‌ای نیست.

موضوع ما حزبی و جریانی نیست. شما هنوز ما را نشناخته‌اید.او درباره چرایی نگارش نامه اخیر خود خطاب به سید محمد خاتمی نیز گفت: آن نامه را جز خاتمی برای چه کسی می‌توان نوشت و مخاطب آن نامه جز خاتمی چه کسی می‌تواند باشد؟ به‌نظر من موضوع این نامه هیچ ربطی به اینکه من و آقای خاتمی قرابت فکری داریم یا نه ندارد. آقای خاتمی به لحاظ محبوبیت قابل مقایسه نیست. ما که کنار آقای احمدی‌نژاد هستیم از این چیزها بی‌نیاز هستیم. البته آقای خاتمی هم چهره محبوبی در کشور ما هستند و من برای ایشان احترام قائلم؛ اما در میزان محبوبیت هنوز فاصله زیادی با احمدی‌نژاد دارند. چقدر خوب بود که انتخاباتی در کشور برگزار می‌شد که یکی از کاندیداها آقای خاتمی بود و یکی دیگر آقای احمدی‌نژاد. من معتقدم جریان اصلاح‌طلبی جریان عظیم و موثر در سرنوشت کشور است.مشایی با اشاره به انتقاد برخی به او درباره نگارش این نامه گفت: «لازم باشد صد نامه دیگر هم می‌نویسم نه فقط به ایشان، بلکه به افراد دیگر هم می‌نویسم. هیچ‌کس حق ندارد به من بگوید به چه کسی نامه بنویسم و به چه کسی ننویسم.»

پرونده مناطق آزاد بقایی هنوز باز است

در خبری دیگر «ایلنا» به نقل از اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد نوشت: هنوز موضوع پرونده بقایی درباره مناطق آزاد در مراجع قضایی ادامه دارد. وی با اینکه این موضوعات در پرونده وی جزئی است، گفت: رئیس ایشان تخلفات بسیار بیشتری داشته، اما آیا کسی حاضر است پرونده وی را مورد پیگیری قرار دهد؟