دنیای اقتصاد: سرانجام شیخ اصولگرا رسما حمایت خود از حسن روحانی را اعلام کرد. علنی شدن این حمایت به گمانه‌زنی‌های یک هفته‌ای رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی پایان داد. علی‌اکبر ناطق‌نوری، در جمع اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری اعلام کرد: «بنده با توجه به آشنایی با همه کاندیداها و سوابق ایشان ضمن احترامی که برای همه آنها قایل هستم، شخص آقای روحانی را اصلح دانسته و می‌دانم، همان‌طور که مرحوم آیت‌الله هاشمی نیز در انتخابات سال ۹۲ و حتی پس از آن، حمایت خویش را از ایشان بارها اعلام داشته‌اند.»ناطق نوری همچنین در دیدار با جمعی از استادان و فضلای حوزه علمیه قم، تاکید کرد: واقعیت آن است که هیچ شخصی از بنده درخواست حمایت از جناب آقای دکتر روحانی را نداشته است، بنده بنا بر وظیفه و تشخیص خود و بر اساس وظیفه شرعی و ملی به این امر مبادرت کرده‌ام.

بر اساس آنچه «ایسنا» از این دیدار گزارش داده است، ناطق‌نوری با بیان اینکه «جناب آقای روحانی در ابتدای شروع به کار دولت اعلام کردند که قصد دارند مشکلات و مسائل خارجی را حل کنند و پس از آن به حل مسائل داخل بپردازند» ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله پس از انتخاب مجدد، ایشان بتوانند مسائل داخلی مانند معیشت مردم، اشتغال و... را در راس برنامه‌ها قرار داده و درصدد حل آن برآیند. ناطق‌نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به سوء‌استفاده رسانه‌های بیگانه از فضای انتخابات، همگان را به دقت در گفتار و رفتار دعوت کرد. او تاکید کرد: بنده تاکنون در مواجهه با بسیاری از حرف‌های نادرست و تهمت‌هایی که به شخص بنده زده شده سکوت کرده‌ام که دلیلش حفظ وحدت، جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و ممانعت از سودجویی دشمنان انقلاب و نظام بوده است. ناطق‌نوری سهم‌خواهی و انحصارطلبی افراد از کاندیداها را بسیار نادرست خواند و هشدار داد: مردم نسبت به جنگ روانی ایجاد شده و جوسازی‌ها مانند آمارسازی و برخی نظرسنجی‌های دروغین منتشر شده، آگاه باشند. ناطق نوری همچنین گفت: بیان مطالب خلاف واقع و سیاه‌نمایی از شرایط کشور چون تقسیم‌بندی جامعه به ۴ درصد و ۹۶ درصد همچنین ارائه آمارهای کذب؛ تشویش اذهان عمومی و زیرسوال بردن عملکرد کلی نظام در طول ۳۸ سال گذشته است و کسانی که مرتکب چنین بداخلاقی‌ها و عوام‌فریبی‌ها می‌شوند، خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان کشور می‌ریزند.

اطلاعیه جامعه روحانیت؛ به‌زودی

در سوی دیگر رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی که سه روز پیش حمایت خود را از ابراهیم رئیسی اعلام کرده بود، گفت که جامعه روحانیت به‌زودی اطلاعیه انتخاباتی خود را منتشر خواهد کرد. او افزود:‌ در حال حاظر نظرمان بیشتر روی آقای رئیسی است. جامعه روحانیت برخلاف جامعه مدرسین تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی‌بر حمایت از یکی از نامزدها منتشر نکرده و به‌نظر می‌رسد اختلاف درونی میان اعضا، جامعه روحانیت را تاکنون در انتشار اطلاعیه حمایتی از یک نامزد مشخص ناکام گذاشته است. همچنین دیروز مجمع نمایندگان طلاب هم حمایت خود از ابراهیم رئیسی را اعلام کرد. با این همه، در حالی که بسیاری از گروه‌های اصولگرا حمایت خود از ابراهیم رئیسی را اعلام کرده‌اند، اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب موسوم به جمنا همچنان از اعلام نامزد نهایی خود برای انتخابات خودداری می‌کند. البته اعضای این جبهه می‌گویند به‌دلیل آنکه احتمال کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم بالا است، از محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی به صورت توامان حمایت می‌کند. در جدیدترین اظهارنظر اعضای جمنا، محمدرضا باهنر گفت که با توجه به روند نظرسنجی‌ها و وضعیت آرای کاندیداها، شاید جمنا به این نتیجه برسد که هر دو کاندیدای ما یعنی آقای رئیسی و آقای قالیباف تا آخر در صحنه بمانند. غلامعلی حداد عادل از دیگر اعضای جمنا نیز این موضوع را محتمل خواند.