روز گذشته پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، مسوولان عالی اقتصادی کشور پیام‌هایی برای این رخداد صادر کردند. وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل بیمه مرکزی سه مسوول عالی اقتصاد ایران بودند که در پیام‌های جداگانه به این رویداد ملی واکنش نشان دادند.

سرمایه بزرگ رای قاطع

علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد رای قاطع به رئیس دولت یازدهم را سرمایه و پشتوانه‌ای بزرگ برای دولت دوازدهم خواند. او در پیام خود نوشت: «حضور کم‌سابقه و شگفتی‌ساز مردم عزیز ایران در صحنه پر شور و شعور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پشتوانه بی‌بدیل و گران‌سنگی است که همه باید آن را قدر دانسته و پاس بداریم.

این مشارکت تاریخ ساز مردم و رای قاطع آنها سرمایه‌ای بزرگ برای دولت دوازدهم و در راس آن جناب آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم خواهد بود.

بدون تردید برنامه‌ها و مدیریت جناب آقای دکتر روحانی طی چهار سال گذشته در ایجاد تعامل سازنده با جهان و برقراری آرامش در روابط خارجی کشور از یکسو و فراهم کردن ثبات و آرامش در اقتصاد کشور و همچنین بازسازی سرمایه‌های اجتماعی موجب شد تا مجددا ملت بزرگوار ایران به ایشان اعتماد کند و با خلق رویدادی بی نظیر و حماسه‌ای شکوهمند در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ به استمرار رویکرد و ادامه برنامه‌های ایشان رای قاطع دهند. این رای آگاهانه مردم و درک مناسب از شرایط دولت یازدهم و خدماتش در حالی که کشور از مشکلات ساختاری و مصائب باقیمانده از دوران تحریم رنج می‌برد، پیام امیدبخشی برای خدمتگزارانشان دارد.

اینجانب ضمن قدردانی خاضعانه و خالصانه از ملت شریف و بزرگ ایران برای رقم زدن چنین حماسه تاریخی، این حضور و اعتماد ملی مردم را به محضر رهبر معظم انقلاب تبریک عرض نموده و کسب یکی از بالاترین آرای تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران را به حضور جناب آقای دکتر روحانی تبریک عرض می‌گویم.»

رای بالا؛ ضامن دستاوردهای اقتصادی بیشتر

رئیس کل بانک مرکزی نیز رای به ادامه راه این دولت را ضامن دستاوردهای اقتصادی بیشتری دانست. پیام ولی‌اله سیف به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سخن در صلاح است و تدبیر و خوی

نه در اسب و میدان و چوگان و گوی

«سعدی علیه الرحمه»

حضور جانانه مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و نیز نتیجه آگاهانه انتخاب اکثریت را تبریک می‌گویم.

ورای پیامدهای ملی و فراملی این رخداد، پشتیبانی ایرانیان از تفکر و راه این دولت، به یقین می‌تواند ضامن دستاوردهای بیشتر اقتصادی و معیشتی در طول خدمت دولت دوازدهم باشد. تصمیم آگاهانه شما ملت بزرگوار برای ادامه راهی که با تعقل آغاز و به ثبات و آرامش در بازارها منتهی شد، می‌تواند یاریگر مدیران و بدنه کارشناسان کشور برای تداوم مسیر عقلانیت و توسعه همه‌جانبه کشور باشد.

«علی برکت الله»

تحقق اهداف دولت یازدهم با رای روز جمعه

همچنین رئیس کل بیمه مرکزی نیز رای به تداوم سیاست‌های دولت تدبیر و امید را موجب تحقق برنامه‌ها و اهداف این دولت اعلام کرد. عبدالناصر‌همتی در پیام خود نوشت:

«انتخابات پرشور روز بیست و نهم اردیبهشت و حماسه حضور مردم در این انتخابات حساس، یک بار دیگر نشان داد که ملت شریف ایران با هدایت‌های مقام معظم رهبری همیشه در بزنگاه‌های حساس یار و یاور انقلاب، ایران و اسلام هستند و دل در گرو توسعه، پیشرفت و آبادانی این مرزو بوم دارند. اینجانب به نمایندگی از صنعت بیمه کشور، ضمن تشکر از این حضور گرم و با صلابت مردان و زنان نیک این سرزمین و تبریک به جناب آقای دکتر روحانی بابت انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس‌جمهور، اطمینان دارم که تداوم سیاست‌های دولت تدبیر و امید، می‌تواند موجب تحقق برنامه‌ها و اهداف مورد نظر در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی شود.

در همین جا لازم می‌دانم که از همراهی و همکاری اهالی دلسوز و پرتلاش صنعت بیمه کشور در طول چهارسال گذشته با دولت و البته حضور چشمگیر آنان در انتخابات اخیر، قدردانی کنم. قطعا صنعت بیمه کشور مانند گذشته یار و یاور دولت برای برقراری آرامش و اطمینان در جامعه خواهدبود. امیدواریم با حمایت‌های دولت دوازدهم نقش و تاثیر صنعت بیمه در همه ارکان جامعه و به‌خصوص حوزه اقتصادی کشور افزایش یابد.»