دنیای اقتصاد:اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ضمن انتقاد ازبرخی بداخلاقی‌ها در ایام انتخابات تاکید کرد: کسانی که برخورد نادرستی با رای ملت دارند، حتما اثرات این رفتار خود را خواهند دید چراکه مردم به یاد می‌سپارند که چه کسانی با آنها رفتار توهین‌آمیز داشته‌اند.

جهانگیری روز گذشته در نشست و گردهمایی سراسری استانداران کشور با تبریک برگزاری پرشکوه انتخابات خطاب به استانداران و دست‌اندرکاران وزارت کشور، اظهار کرد: ملت ایران در این انتخابات به معنای واقعی کاری کردند کارستان و نام ایران را در کنار بزرگ‌ترین دموکراسی‌های جهان به ثبت رساندند.

به گزارش «ایسنا» معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: البته در ایام انتخابات و پس از آن عده‌ای که با تصوری غلط وارد عرصه انتخابات شده بودند، اقدام به بداخلاقی‌هایی کردند که البته این‌گونه مسائل در فضای انتخابات طبیعی است اما ما هم اکنون وارد دوره مهمی شده‌ایم و نباید وقت کشور را برای پاسخگویی به این‌گونه شبهه‌افکنی‌ها صرف کنیم و ذهن خود را به این حرف‌ها و مسائل مشغول سازیم. امروز دغدغه ما باید حل مسائل کشور باشد و به مشکلات مردم بپردازیم.

نواقص انتخابات

جهانگیری با بیان اینکه البته در برگزاری هر انتخابات نقاط ضعف و اشکالاتی نیز وجود دارد، تصریح کرد: باید نقاط ضعف را به صورت دقیق آسیب‌شناسی کنیم و برای اصلاح آن راهکار و تدابیری بیندیشیم. یکی از این نواقص معطل شدن مردم برای رای دادن بود که برای حل این مساله نیازمند چاره‌اندیشی و اصلاح قانون انتخابات هستیم. جهانگیری در ادامه با بیان اینکه دولت نیز در انتخابات از این آزمون سربلند بیرون آمد، اظهار کرد: در این میان شخص دکتر روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب پیروز دیگر این میدان بود که توانست با وجود بداخلاقی‌های فراوان رای معناداری از مردم کشور دریافت کند. وی با تاکید بر اینکه باید انتخاب مردم را پاس بداریم و مطالبات آنان را دنبال کنیم، تصریح کرد: ما باید از حقوق شهروندان دفاع کنیم و در این شرایط رئیس‌جمهور متعلق به همه ملت است و ما باید مطالبات کل ملت را دنبال کنیم.

« نه» مردم به شعار افزایش یارانه

وی با اشاره به دستاورد دولت تدبیر و امید در بازگرداندن ثبات به کشور و قابل پیش‌بینی بودن اقتصاد برای فعالان اقتصادی افزود: در انتخابات اخیر مشخص شد که مردم نسبت به آینده کشور حساس و نگران شده‌اند و یکی از دلایلی که به برخی وعده‌ها و شعارها نه گفتند این بوده که نگران بودند آینده سیاسی و اقتصادی کشور چگونه خواهد شد. وی اضافه کرد: این موضوع نیز بسیار مهم است که با وجود آنکه همه می‌دانیم مردم ایران از نظر اقتصادی و معیشت در سختی بودند اما به شعارها و وعده‌هایی که تحت عنوان افزایش یارانه سر داده می‌شد نه گفتند و این اتفاقی تاریخی است که نباید به سادگی از کنار آن بگذریم.

جهانگیری با اشاره به اینکه امروز مسائل دنیا بسیار پیچیده شده است، گفت: از یکسو گروه‌های تندرو در آمریکا روی کار آمده‌اند و علیه ایران فضاسازی می‌کنند و حرف‌های نامربوطی علیه کشور ما به زبان می‌آورند و در این میان برخی کشورهای منطقه نیز متوجه نیستند که وارد چه جریاناتی می‌شوند. جغرافیای منطقه که قابل تغییر نیست و کشورهای منطقه باید بدانند که ما ناگزیر هستیم که در کنار یکدیگر زندگی کنیم. ما باید در سیاست خارجی خود کمک کنیم که وضع به هم‌ریخته کشورهای خاورمیانه اصلاح شود.

مشکلات نظام بانکی

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه نظام بانکی نیز در این میان تکلیف و مسوولیت بزرگی بر دوش دارد، گفت: نظام بانکی متاسفانه با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و ما باید ابتدا مشکلات آن را برطرف و نظام بانکی را اصلاح کنیم تا بتواند به کمک اشتغال‌زایی بیاید.

کام مردم را تلخ نکنید

همچنین به گزارش «ایسنا» اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در توییتر خود نوشت: انتخابات اوج نقطه شکوفایی، عظمت و اقتدار کشور بود و نباید کسی به خود اجازه دهد شیرینی انتخابات را با بداخلاقی و سخنان نادرست به کام ملت تلخ کند. ‌همزمان با این نشست، روز گذشته استانداران در نامه‌ای ضمن تجلیل از تلاش‌های وزیر کشور اعلام کردند: انتخابات ۲۹ اردیبهشت سندی بارز از جلوه‌گری مردم‌سالاری دینی در جهان بود که موجب شعف و سرور ملت شریف ایران شد.