فارس: احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم و عضو کمیته بررسی حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیته با تصمیم و مصوبه هیات رئیسه مجلس و برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی ۱۷ خرداد پارلمان به ریاست محمد آشوری‌تازیانی، نماینده بندرعباس و به عضویت بنده و آقایان بهروز نعمتی نماینده تهران و همچنین محمد جعفری رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.وی افزود: این کمیته تاکنون جلساتی را برگزار کرده و ما بررسی‌هایمان را آغاز کردیم، قرار است ابعاد مختلف حادثه تروریستی مجلس قبل، حین و بعد از حادثه در کمیته مورد بررسی قرار گیرد و به محض اینکه گزارش کمیته آماده شود، آن را جمع‌بندی کرده و تقدیم هیات رئیسه پارلمان می‌کنیم.

او با بیان اینکه کمیته در راستای پیگیری و بررسی حادثه تروریستی پارلمان، جلساتی را با مسوولان اطلاعاتی، امنیتی و نظامی خواهد داشت، گفت: به‌دنبال اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور بالا بردن ضریب امنیتی مجلس هستیم و پیشنهادهای کمیته را به هیات رئیسه پارلمان ارائه خواهیم کرد. امیرآبادی اظهار کرد: کمیته پیگیری حادثه تروریستی ۱۷ خردادماه مجلس تمامی فیلم‌های روز حادثه را بازبینی خواهد کرد و براساس روش‌های جاری که در بررسی مسائل امنیتی وجود دارد، این فیلم‌ها را بررسی می‌کنیم.از سوی دیگر جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام و عضو فراکسیون امید مجلس گفت: کمیته بررسی و پیگیری حوادث تروریستی تهران چندی پیش در فراکسیون امید تشکیل شد که در حال حاضر مشغول انجام ماموریت‌های خود است.

در همین حال حوادث تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره)روز گذشته با حضور فرمانده حفاظت سپاه پاسداران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و مدیرکل حراست مجلس در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد. به گزارش «ایرنا» سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تشریح این جلسه گفت: سردار گرجی‌زاده فرمانده حفاظت سپاه دراین جلسه گفت که ما پیشنهاد نصب دستگاه هشداردهنده در ابتدای ورودی مجلس را داده‌ایم، ولی مجلس عمل نکرده است.

دعوت از وزرای کشور و اطلاعات

ازسوی دیگر اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر و هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک دو تن از نمایندگان استان خوزستان روز گذشته در نامه‌های جداگانه‌ای به عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و محمود علوی وزیر اطلاعات و رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از آنها برای سفر به این استان برای بررسی موضوع درگیری طائفه‌ای در باغملک و رامهرمز دعوت به عمل آوردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم در این نامه بر لزوم حل و فصل هر چه سریع‌تر این نزاع طائفه‌ای تاکید شده است.