ایسنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت‌وگو با یک روزنامه کویتی ادعاهای منتشر شده در رابطه با دادن گذرنامه‌های ایرانی به متهمان باند العبدلی را به‌شدت تکذیب کرد. علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت‌وگو با روزنامه الجریده گفت: ما به شدت اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های کویتی درباره پرونده باند العبدلی و پنهان شدن آنها در سفارت ایران یا استفاده آنان از گذرنامه‌های ایرانی برای خروج از کویت را نفی می‌کنیم و این اخبار کاملا غیرصحیح بوده و خلاف منطق هستند.

او در ادامه با اشاره به اینکه سفارت ایران از طریق وزارت خارجه کویت اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد، گفت: این ادعاها ممکن است در روابط برادرانه دو کشور اثری منفی ایجاد کنند.

براساس گزارش روزنامه الانباء، سفارت جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اخبار منتشر شده در رابطه با استفاده متهمان باند العبدلی از گذرنامه‌هایی که از سفارت ایران و با نام‌های ایرانی صادر شده است، اعلام کرد: هیات دیپلماتیک صلاحیت صادر کردن گذرنامه‌ها را ندارد و صادر کردن گذرنامه‌های دیپلماتیک جزو وظایف آن نیست.

براساس این گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را غیرصحیح دانسته و از انتشار آنها متعجب و متاسف شده و اعلام کرد: چگونه کسی که در گذرنامه‌اش مهر ورود و اقامت نخورده است توانسته از طریق گذرگاه‌های رسمی از کویت خارج شود؟