میزان: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزارش بدهکاران بانکی در این کمیسیون خبر داد و گفت: بدهکاران زیادی شناسایی شدند و وجود دارند، اما تعداد عمده بدهکاران ۸۰۰ نفر است. داوود محمدی نماینده مردم قزوین افزود: گزارش بدهکاران بانکی به زودی در صحن علنی کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و رای‌گیری خواهد شد و پس از آن به صحن علنی مجلس تقدیم می‌شود. محمدی تاکید کرد: بخش عمده بدهی‌های بانکی مربوط به این ۸۰۰ نفر است. او با اشاره به ارقام دقیق بدهی ۸۰۰ بدهکار بانکی، گفت: رقم کلی بدهی بدهکاران بانکی تعیین شده و میزان بدهی این ۸۰۰ نفر هم مشخص شده است.

ارسال گزارش مجلس درباره کاسپین به دستگاه قضا

همچنین محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری در جلسه علنی دیروز مجلس از هیات‌رئیسه درخواست کرد تا نسبت به ارائه گزارش کمیسیون اقتصادی مربوط به موسسه کاسپین که باید به دستگاه قضا برای رسیدگی ارسال می‌شد، گزارش دهد. به گزارش «ایسنا» علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره موسسه کاسپین و اعمال ماده ۲۳۶ روز گذشته ارسال شده است و مسوول مربوطه هم امیرآبادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس است.

تفحص از عملکرد وزارت صنعت درباره واگذاری معادن

نمایندگان همچنین دیروز با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت درباره صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی موافقت کردند. به گزارش «ایسنا» با توجه به گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینه‌کرد حقوق دولتی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمان، یزد و آذربایجان غربی دارای منابع معدنی به رای گذاشته شد که با ۱۳۵ رای موافق، به تصویب رسید. سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع با قرائت گزارش این کمیسیون درخصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، درخصوص صدور مجوز واگذاری معادن گفت: از ۶۲ میلیارد تن ذخیره معدنی در کشور کمتر از ۴۵۰ میلیون تن یعنی کمتر از یک درصد برداشت می‌شود؛ بنابراین در این تحقیق و تفحص نسبت به نحوه هزینه‌کرد حقوق دولتی و نظارت بر برداشت از منابع معدنی تاکید داشتند که شفافیت در این زمینه کمک کند تا جهشی در حوزه معادن داشته باشیم و مشکلات این حوزه به‌طور جدی بررسی شود.

انتخاب مجدد عارف به ریاست فراکسیون امید

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» اعضای فراکسیون امید محمدرضا عارف را برای سال دوم به‌عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب کردند. همچنین محمدرضا تابش، فاطمه سعیدی، عبدالکریم حسین‌زاده، علی نجفی خوشرودی، الیاس حضرتی، مصطفی کواکبیان، علیرضا رحیمی و بهرام پارسایی به‌عنوان اعضای هیات‌رئیسه این فراکسیون برای سال دوم انتخاب شدند. به گزارش «ایسنا» ارکان هیات‌رئیسه فراکسیون امید شامل نواب رئیس، دبیر و سخنگو در اولین جلسه هیات‌رئیسه انتخاب خواهند شد.