دنیای اقتصاد: پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان و نماینده تهران در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: وقتی فرزندان چند نفر از همکارانم در پست‌هایی مسوولیت گرفتند، ناراحت شدم و یاد بچه‌های دانشگاه شریف و خواجه نصیر افتادم که چقدر توانمند هستند، ولی به‌دلیل بیکاری مجبور به مهاجرت می‌شوند. پروانه سلحشوری درباره بحث آقازادگی و امتیاز گرفتن برخی نمایندگان از وزرا و همچنین انتصاب اخیر فرزندان دو نفر از نمایندگان به‌عنوان شهردار برخی شهرستان‌ها اظهار کرد: پدیده آقازادگی تبعات بدی دارد و مردم می‌گویند چرا ما از امکانات محروم هستیم و کسی که دارای موقعیت شغلی است فرزندانش را در پست‌های عالی مشغول به کار می‌کند و فرزندان ما از این موقعیت و امکانات محروم هستند.

واکنش یک نماینده به شهردار شدن پسرش

نماینده مردم لنگرود در مجلس هم دیروز درباره اخبار منتشره در روزهای اخیر مبنی بر انتخاب پسرش به‌عنوان شهردار چمخاله توضیحاتی ارائه کرد. مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: پسر من با مدرک کارشناسی ارشد عمران ۱۵ سال است که کارمند اداره مسکن و شهرسازی استان گیلان است و اخیرا به‌عنوان گزینه پیشنهادی یکی از شهرداری‌های کوچک در منطقه انتخاب شده بود، البته وقتی با من مشورت کردند، گفتم او استعداد دارد شهردار یک شهر بزرگ باشد، ولی چون حوزه انتخابیه من در این منطقه است با این کار مخالفم. او افزود: من گفتم که منکر استعداد پسرم نیستم، او فرد توانمندی است ولی به خاطر جلوگیری از حاشیه‌سازی‌ها این کار را نکنید و بر این اساس کاندیداتوری وی منتفی شد.‎

برگزاری جلسه با وزرا در میدان آرژانتین

از سوی دیگر محمد رضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با عصر ایران، در مورد برگزاری جلسات با وزرا در میدان آرژانتین گفت: بهتر بود جلسات با وزرا در خود مجلس انجام می‌شد. در مورد جلسات میدان آرژانتین هم گفته می‌شود اعضای فراکسیون زاگرس‌نشینان برای حل مشکلات منطقه خود جلسه‌ای را تشکیل دادند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم جلسات آرژانتین غیرمعقول بوده است. همیشه در بحث معرفی کابینه برخی جلسات در خانه، رستوران یا دفتر کار برگزار می‌شود.