دنیای اقتصاد: سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از جلسه این فراکسیون با حضور وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی به ریاست عارف برای بررسی پرونده سپرده‌گذاران کاسپین و موسسات مالی خبرداد.بهرام پارسایی با اشاره به این جلسه گفت که علاوه‌بر تصمیم‌گیری‌های قبلی برای حل مشکل سپرده‌گذاران کاسپین مقرر شد جلسات مشترک سران قوا برای حل مشکل سپرده‌گذاران کاسپین و سایر موسسات اعتباری برگزار شود و در همین رابطه تصمیم مشخصی اتخاذ شود.

وی افزود: رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه دلیل کندی پیشرفت کار را توضیح داد و طبق صحبت ایشان این موضوع به سران سه قوه محول شده که در جلسات مشترک به آن رسیدگی و برای آن راه‌حلی پیدا کنند. مشکلی که در پرداخت طلب سپرده‌گذاران وجود داشته، این بوده که طلبکاران کلان با حکم قضایی حساب‌هایی را که قرار بود از آن طلب سپرده‌گذاران را پرداخت کنند، مسدود کرده بودند که ظاهرا این مشکل در حال مرتفع شدن است تا تعداد زیادی از سپرده‌گذاران به پولشان برسند. بر همین اساس مقرر شده جلسات مشترک سه قوه برای حل این مشکل برگزار و درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.از سوی دیگر بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس از جلسه صبح دیروز برخی از اعضای هیات‌رئیسه مجلس به ریاست مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس با ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی درباره ادامه رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری، خبر داد.

رسیدگی به پرونده موسسه کاسپین در دادسرا

در خبری دیگر در این راستا، غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با میزان، با اعلام اینکه اصل موضوع تجمع‌کنندگان موسسه کاسپین به بانک مرکزی بر می‌گردد، گفت: در این رابطه بررسی‌های لازم در دادسرا در حال انجام است.