بهمن فرمان‌آرا درباره فرش فیلم می‌سازد

بهمن فرمان‌آرا نیز به جمع کارگردانی پیوست که قصد دارند درباره فرش ایرانی فیلم بسازند. پیش از این کارگردانانی همچون کیارستمی، بیضایی، مهرجویی، سینایی، حاتمی کیا، سیف‌ا... داد، تبریزی، افخمی، بنی‌اعتماد و... برای ساخت فیلم‌های کوتاه درباره فرش ایرانی اعلام آمادگی کردند و بخشی از آن فیلم‌ها در مراحل پایانی آماده‌سازی به‌سر می‌برند.

بهمن فرمان‌آرا نیز که به تازگی مراحل تحقیقاتی این فیلم را آغاز کرده است، قصد دارد به‌زودی کار ساخت فیلم کوتاهی درباره فرش را آغاز کند.

فرمان‌آرا در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ فعالیت‌های دیگر فیلم‌سازی‌اش گفت: نگارش فیلمنامه «خاک و آشنا» را به پایان برده‌ام و به دلیل اینکه فصل و ماه مناسب برای فیلمبرداری اردیبهشت‌ماه است تا آن زمان برای پروانه ساخت اقدام می‌کنم. فرمان‌آرا که همچنین قصد داشت پیش از این فیلم «سفر به تاریکی» را در آلمان بسازد، می‌گوید: به دلیل اینکه با تهیه‌کننده آلمانی همچنان مشکلاتی داریم فعلا روند ساخت این فیلم به تعویق افتاده است.

بهمن کیارستمی نیز از چندی قبل فیلمبرداری فیلمی درباره فرمان‌آرا را آغاز کرده است و در این مستند به سه فیلم این فیلمساز «سایه‌های بلند باد»، «بوی کافور، عطر یاس» و «شازده احتجاب» نیز پرداخته است.